Specyfikacja do zamówienia z działu 90 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne.
1) Przygotowując postępowanie zamawiający może stwierdzić, że dla prawidłowej realizacji danego przedmiotu zamówienia kluczowe znaczenie mają tylko niektóre z warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, co jest zgodne z art.
1) Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
To Zamawiający dokonuje opisu warunków udziału w postępowaniu. Obowiązek w tym zakresie zatem spoczywa na Zamawiającym i to on, uwzględniając swoje potrzeby w tym zakresie, charakter przedmiotu zamówienia oraz możliwości rynku danych usług, określa w dowolny sposób warunek udziału w postępowaniu.
Sam fakt niedopełnienia obowiązku zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o którym mowa w art. 38 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych nie ma wpływu na stosunki pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami, którzy już zdecydowali się wziąć udział w toczącym się postępowaniu i którzy zapoznali się z informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej Zamawiającego.
Zamawiający przed podjęciem decyzji o odrzuceniu oferty jako niezgodnej z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia, musi wziąć pod uwagę to, czy nie można jej poprawić na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Jeśeli Zamawiający wymagał złożenia stosownego wykazu oferowanych środków, to istnieje konieczność oceny skuteczności ich działania w odniesieniu do celu, jaki Zamawiający zamierzał osiągnąć.
Niezależnie od wskazanych oświadczeń wykonawcy, zamawiający zobowiązany jest do oceny treści oferty w przedmiocie jej zgodności z treścią siwz. Obowiązek taki wynika z ustawowego nakazu odrzucenia oferty w razie jej niezgodności z siwz w zakresie treści.
1) Złożenie dokumentu wskazującego na niespełnianie warunku udziału w postępowaniu stanowi wypełnienie przesłanek art. 26 ust. 3 ustawy Pzp 2) Ustawodawca pozwolił zamawiającemu ustalić w każdym z postępowań stosowne dla niego warunki, tzw.
1) Postępowanie o udzielenie zamówienia jest częścią obrotu gospodarczego, zatem jego uczestników wymaga się profesjonalizmu w działaniu polegającego m. in. na podejmowaniu skutecznych działań zabezpieczających interes prawny w uzyskaniu zamówienia, w tym terminowego wnoszenia środków ochrony prawnej.
1) Art. 90 ust. 1 Pzp przewiduje zwrócenie się przez zamawiającego w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
W świetle przepisów art. 181 ust. 6 oraz 187 ust. 4 pkt 6 Pzp uznać należy, iż wykonawca może kwestionować czynności zamawiającego będące wynikiem rozstrzygnięcia protestu, tylko w ramach postępowania protestacyjnego, w którym rozstrzygnięcie to zapadło.
1) Interes prawny, w rozumieniu art. 179 ust. 1 ustawy Pzp, Odwołującego w uzyskaniu zamówienia doznaje uszczerbku w sytuacji potwierdzenia się naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do liczby zatrudnionych przy realizacji zamówienia osób powinien zwrócić się do Odwołującego o wyjaśnienie w trybie art.
Art. 140 ust. 1-2 Pzp mówi o tym, że zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie, zaś umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ.
Uzupełnione dokumenty mają potwierdzać spełnianie warunku udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Treść rozporządzenia w sprawie dokumentów w odniesieniu do świadczeń okresowych lub ciągłych dopuszcza możliwość legitymowania się usługami wykonanymi ale i również wykonywanymi.