Specyfikacja do zamówienia z działu 48 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne, 72 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
Zamawiający ma obowiązek odpowiedniego oszacowania przedmiotu zamówienia z podziałem na jego rodzaje (dostawy, usługi, roboty budowlane), porównanie ich wzajemnych proporcji i zastosowanie odpowiednich przepisów dotyczących ustalonego w ten sposób rodzaju zamówienia.
Zamawiający nie może stosować przesłanek odrzucania oferty na podstawie 89 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, o ile nie zostały one wskazane w sposób jednoznaczny w SIWZ. Zamawiający może wyznaczyć termin, na który mają być spełnione warunki udziału w postępowaniu, dopiero po otwarciu ofert.
Zamawiający dokonując oceny ofert powinien brać przede wszystkim pod uwagę oświadczenia Wykonawcy złożone w ofercie. Jednakże nie jest to jedyne źródło informacji. W przypadku powzięcia wątpliwości Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, jak również w sytuacji, gdy dokonanie poszczególnych czynności wymaga wiadomości specjalnych, na podstawie art.
Zamawiający zobowiązany jest określić istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę na takich warunkach.
Unieważnienie postępowania na skutek zmniejszenia wysokości posiadanych środków jest dopuszczalne wówczas gdy „uszczuplenie tych środków” wynika z okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego.
1) Podmioty ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego winny zachować należytą staranność w korzystaniu z przysługujących im uprawnień nadanych ustawą pzp, w tym również w zakresie niedopuszczenia do bezskutecznego upływu terminu związania złożoną przez siebie ofertą.
Protest jest rodzajem sprzeciwu o funkcjach sygnalizacyjno-reklamacyjnych, prowadzić ma bowiem na bieżąco do korygowania ewentualnych uchybień popełnionych w toku postępowania przez Zamawiającego.
Zamknięta lista przesłanek utraty wadium została opisana w art. 46 ust. 5 Prawa zamówień publicznych; przesłanek tych nie należy traktować rozszerzająco, ponieważ stanowią one dotkliwą sankcję dla wykonawcy.
Organem uprawnionym do reprezentacji spółki jest zarząd. Spółkę może reprezentować m.in. prokurent w sposób wyżej omówiony, zatem złożenie podpisu przez prokurenta pod treścią dokumentu stanowiącego o dokonanej czynności prawnej, co potwierdza określenie „za Zarząd”, jako reprezentanta tego podmiotu, nie stanowi naruszenia prawa, skutkującego konsekwencjami dla składającego oświadczenie woli.
Początkiem biegu terminu do wniesienia protestu jest moment, w którym Odwołujący powziął lub przy zachowaniu należytej staranności mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę wniesienia protestu.