Specyfikacja do zamówienia z działu 45 - Roboty budowlane.
1) Zawyżenie ilości jednostek miar w kosztorysach ofertowych, niezależnie od stopnia ich szczegółowości, skutkujące przy tym, ze względu na zasady kalkulacji, podwyższeniem ceny ofertowej, nie stanowi o niezgodności treści oferty z treścią SIWZ, która to niezgodność powodować by miała odrzucenie oferty, nie narusza przepisu art.
Zamawiający, działając na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 Pzp, musi odrzucić ofertę, która zawiera błąd w obliczeniu ceny wynikający z zastosowania przez wykonawcę do obliczenia podatku niewłaściwej stawki VAT zamiast stawki wynikającej z opisu przedmiotu zamówienia.
Na podstawie art. 184 ust. 1a ustawy Pzp w postępowaniu o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, Odwołujący nie jest uprawniony podnoszenia zarzutów na etapie odwołania.
Przepis art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp zobowiązujący zamawiającego do odrzucenia oferty w razie niezgodności jej treści z treścią siwz, nie dotyczy formalnej niezgodności, sprowadzającej się do ustalenia, czy formularz ofertowy sporządzono przez wypełnienie druku zamawiającego, czy na dokumencie według
Oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
Odrzucenie oferty jako niedozwolonej modyfikacji przedmiotu zamówienia, czy z powodu nierównoważności oferty czy nierównoważności proponowanych rozwiązań w jakimkolwiek ich aspekcie, albo jakiekolwiek ujęcie podstawy odrzucenia wskazującej na niewłaściwość sposobu wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w ofercie, oznacza i sprowadza się do uznawania niezgodności treści oferty z treścią swiz.
Przepis art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności ma na celu umożliwienie poprawiania tego rodzaju błędów, które mogą się pojawić w trakcie sporządzania kosztorysu ofertowego.
Dopuszczenie do porównania ofert, które zawierają np. różne ilości robót i materiałów w poszczególnych pozycjach kosztorysu, nie odpowiadające ilościom przewidzianym i zaplanowanym przez Zamawiającego w kosztorysie tzw.
Zastosowanie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, musi mieć pewne granice, wyznaczone koniecznością zachowania zasady przejrzystości i jawności postępowania oraz konieczności równego traktowania wszystkich wykonawców przy zachowaniu zasad logiki.