Specyfikacja do zamówienia z działu 45 - Roboty budowlane.
Wobec cofnięcia odwołania przez Odwołującego się w trakcie posiedzenia Izby, Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie przepisu art. 189 ust. 1 oraz art. 191 ust. 1 ustawy Pzp umarza postępowanie odwoławcze.
Wykazanie bezpodstawność czynności Zamawiającego polegającej na odrzuceniu oferty Odwołującego z uwagi na sprzeczność jej treści z treścią SIWZ, powoduje naruszenie przez Zamawiającego art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Niewniesienie wadium stanowi podstawę do wykluczenia wykonawcy z postępowania w trybie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, zaś ofertę takiego wykonawcy uznaje się z mocy prawa za odrzuconą na podstawie przepisu art.
Zamawiający nie może wykluczyć z postępowania wykonawcy, który nie złożył wymaganych dokumentów lub który złożył dokumenty zawierające błędy, bez wezwania go do ich uzupełnienia. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
Oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
Popełnione przez wykonawców omyłki, które mieszczą się w katalogu innych omyłek polegających na niezgodności ofert z treścią SIWZ i podlegają poprawie na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, mogą być poprawione przez Zamawiającego samodzielnie, bez konieczności negocjacji z wykonawcami.
W przypadku, gdy na posiedzeniu przed otwarciem rozprawy, Odwołujący się wycofa odwołanie, Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie przepisu art. 189 ust. Pzp umarza postępowanie i zgodnie z art. 189 ust. 2 Pzp orzeka zwrot na rzecz Odwołującego 90% uiszczonego wpisu,
Odrzucenie oferty jako niedozwolonej modyfikacji przedmiotu zamówienia, czy z powodu nierównoważności oferty czy nierównoważności proponowanych rozwiązań w jakimkolwiek ich aspekcie, albo jakiekolwiek ujęcie podstawy odrzucenia wskazującej na niewłaściwość sposobu wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w ofercie, oznacza i sprowadza się do uznawania niezgodności treści oferty z treścią swiz.
Przepis art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności ma na celu umożliwienie poprawiania tego rodzaju błędów, które mogą się pojawić w trakcie sporządzania kosztorysu ofertowego.
Istotne jest to, że przy ocenie czy mamy do czynienia z „rażąco niską ceną" należy brać pod uwagę cenę całkowitą oferty a nie ceny jednostkowe za poszczególne elementy oferty - pozycje kosztorysowe.
Dopuszczenie do porównania ofert, które zawierają np. różne ilości robót i materiałów w poszczególnych pozycjach kosztorysu, nie odpowiadające ilościom przewidzianym i zaplanowanym przez Zamawiającego w kosztorysie tzw.
Posiadania zdolności kredytowej nie należy utożsamiać z dysponowaniem środkami finansowymi w realnie posiadanej kwocie. Zgodnie z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U z 1997 r., Nr 140, poz.
Złożenie odwołania w placówce pocztowej jest równoznaczne z jego wniesieniem, ale odnosi skutek wyłącznie wobec Prezesa Urzędu, o czym expressis verbis stanowi przepis art. 184 ust. 2 zd. 2 Pzp. Nie odnosi natomiast takiego skutku wobec Zamawiającego.