Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2023 r., sygn. IV SAB/Wr 392/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Mirosława Rozbicka-Ostrowska (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska, Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, , po rozpoznaniu w Wydziale IV na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 13 grudnia 2023 r. sprawy ze skargi T. G. na bezczynność Prezydenta Wrocławia w przedmiocie informacji publicznej na wniosek z dnia 20 lipca 2023 r. oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Postępowanie w sprawie wszczęte zostało wnioskiem T. G. ( dalej: wnioskodawca, skarżący) z dnia 20 lipca 2023 roku, adresowanym do Urzędu Miejskiego Wrocławia ( dalej: organ , podmiot zobowiązany) , którym zwrócił się o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:
1) " Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – art. 22 ust. 4 Ustawy o ochronie zabytków oraz § 18 rozporządzenia MKiDN z dn. 26 maja 2011 roku – Prezydent Wrocławia (dalej: organ) ujął moją działkę nr [...] Z. przy "ul. [...]" we W. w gminnej ewidencji zabytków Wrocławia wyłącznie poprzez dokonacie następujących czynności:
- wykonanie karty adresowej "Historycznego układu urbanistycznego osiedla Z. we W." (dalej jako: Z.),
- sprawdzenie, czy dane zawarte w karcie adresowej są wyczerpujące i zgodne ze stanem faktycznym (stan prawny obowiązujący do dnia 18 października 2019 roku),
- zweryfikowanie, że dane zawarte w karcie adresowej są wyczerpujące i zgodne z danymi zawartymi odpowiednio w decyzji o wpisie zabytku do rejestru lub w karcie ewidencyjnej zabytku (stan prawny obowiązujący do dnia 18 października 2019 roku),
- formalne włączenie sprawdzonej lub zweryfikowanej karty adresowej zabytku nieruchomego do gminnej ewidencji zabytków z konkretną datą dzienną, czynnością konkretnej osoby, upoważnionej przez Prezydenta Wrocławia do dokonania takiej czynności w imieniu Prezydenta Wrocławia,
a jeśli Prezydent Wrocławia tę działkę ujął w gminnej ewidencji zabytków, to z jaką konkretną datą dzienną i jaka konkretnie osoba fizyczna taką czynność w imieniu Prezydenta Wrocławia wykonała. Jeśli Prezydent Wrocławia ujął moją działkę w Gminnej Ewidencji Zabytków, to proszę o udostępnienie mi dokumentów źródłowych, z których organ czerpie wiedzę o ujęciu mojej działki w Gminnej Ewidencji Zabytków, jeśli takie dokumenty istnieją, a ta informacja nie została wymyślona";