Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 7 grudnia 2023 r., sygn. III SAB/Gd 194/23

Dostęp do informacji publicznej

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak Sędziowie: Sędzia WSA Janina Guść Asesor WSA Maja Pietrasik (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 7 grudnia 2023 r. sprawy ze skargi G. K. na bezczynność Burmistrza Gminy Żukowo w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1. zobowiązuje Burmistrza Gminy Żukowo do rozpoznania wniosku G. K. o udostępnienie informacji publicznej z dnia 24 lipca 2023 r. w odniesieniu do punktów 2, 6, 7, 8 w całości, w odniesieniu do punktu 3 w części dotyczącej pytań o wykonawcę robót oraz udzielone gwarancje, w odniesieniu do punktu 9 w części dotyczącym pytania o system ewidencjonowania wniosków o udzielnie informacji publicznej i odpowiedzi na te wnioski - w terminie 14 dni od daty doręczenia prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy, 2. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, 3. oddala skargę w pozostałym zakresie, 4. zasądza od Burmistrza Gminy Żukowo na rzecz G. K. kwotę 100 (sto) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

G. K. wniósł w sierpniu 2023 r. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na bezczynność Burmistrza Gminy Żukowo w rozpoznaniu wniosku strony z dnia 24 lipca 2023 r. o udzielenie informacji publicznej.

Z akt sprawy wynikają następujące okoliczności faktyczne i prawne.

Skarżący zaznacza, że poprzez instytucję dostępu do informacji publicznej chciał uzyskać informacje dotyczące prac prowadzonych w dniu 21 stycznia 2022 r. przy budynku świetlicy wiejskiej w C. Świetlica ta mieściła się w tymczasowym obiekcie budowlanym, typu kontenerowego. Skarżący wskazał w toku sprawy, że budynek w oznaczonym dniu został przestawiony, a po tej operacji wydaje się, że stoi dokładnie w tym samym miejscu.

Pierwszy wniosek dotyczący tej sprawy G. K. złożył do organu w dniu 24 stycznia 2022 r. Kierując pytanie co do dokładnie zostało wykonane, jaki był koszt tej operacji i czy działania te wynikały z decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowalnego i czy były do niego zgłoszone. Wnioskodawca wystąpił także o kopie dokumentów w postaci kopii faktury dotyczącej tego przedsięwzięcia, kopii umowy zawartej z wykonawcą, kopii zgłoszenia do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowalnego oraz kopii decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowalnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00