Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 13 listopada 2023 r., sygn. III SA/Gl 438/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Adam Gołuch, Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć (spr.), Protokolant starszy referent Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2023 r. sprawy ze skargi R. M. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 6 kwietnia 2023 r. nr BP.501.932.2021.1181.KA12.389425 w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego w Warszawie (organ odwoławczy, GITD) decyzją z 6 kwietnia 2023 r. nr BP.501.932.2021.1181.KA12.389425, po rozpoznaniu odwołania R. M. prowadzącego działalność gospodarczą: Firma [...] (dalej: strona, skarżący) utrzymał w mocy decyzję Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: ŚWITD) z 28 maja 2021 r. nr [...], nakładającą karę pieniężną w wysokości 11.650 zł.

W podstawie prawnej decyzji organ przywołał: art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 775 dalej: K.p.a.), art. 4 pkt 22, art. 92a ust. 1, 6 i 7 pkt 1, art. 92b ust. 1, art. 92c ust. 1 ustawy 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2201, dalej: u.t.d.) oraz Ip. 5.11.1, lp. 5.12.1, lp. 6.3.8, lp. 6.3.14 do załącznika nr 3 do u.t.d., art. 4, art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85, zwanego dalej "rozporządzenie 561/2006" (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006), art. 34 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85, zwanego dalej "rozporządzenie 165/2014" (Dz. UE L60 z 28.02.2014 r.), art. 2, art. 21 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. 2022 r., 1473), art. 1, art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów (Dz. Urz. UE L Nr 249, str. 1).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00