Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 21 września 2023 r., sygn. II SA/Rz 525/23

Budowlane prawo

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Maciej Kobak /spr./ Sędziowie WSA Elżbieta Mazur - Selwa AWSA Maria Mikolik Protokolant starszy specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2023 r. sprawy ze skargi M. K. na decyzję Wojewody Podkarpackiego z dnia 20 lutego 2023 r. nr I-III.7721.1.34.2022 w przedmiocie zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę - skargę oddala -

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi M. K. (dalej: "Skarżąca") reprezentowanej przez r. pr. P. T. jest decyzja Wojewody Podkarpackiego (dalej: "Wojewoda") z dnia 20 lutego 2023 r. nr I-III.7721.1.34.2022 utrzymująca w mocy decyzję Prezydenta Miasta [...] (dalej: "Prezydent Miasta" lub "Organ I instancji") nr [...] z dnia [...] czerwca 2022 r. znak: [...] o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania i projektu architektoniczno-budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej wraz z kablową linią zasilającą.

Stan faktyczny sprawy ze skargi na powyższą decyzję przedstawia się następująco.

Decyzją nr [...] z dnia [...] czerwca 2022 r. znak: [...] Prezydent Miasta zatwierdził projekt zagospodarowania i projekt architektoniczno-budowlany i udzielił pozwolenia na budowę dla [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: "Inwestor") obejmującego "Stację bazową telefonii komórkowej [...] o numerze [...] wraz z kablową linią zasilającą" na działce ew. nr [...] obr. [...] w [...] przy ul. [...], według zatwierdzonego projektu.

W odwołaniu od powyższej decyzji Skarżąca zarzuciła naruszenie:

a) art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm. – dalej: "k.p.a.") w zw. z art. 77 § 1 k.p.a. w zw. z art. 107 § 3 k.p.a. poprzez niewyczerpujące zebranie materiału dowodowego niezbędnego do wyjaśnienia wszystkich istotnych okoliczności sprawy oraz wszechstronnej oceny materiału dowodowego, zaniechanie czynności wyjaśniających przez Organ I instancji jak również zastosowanie niewłaściwej formy wydanej decyzji poprzez brak wykazania w wydanej decyzji poszczególnych obiektów wchodzących w skład planowanej inwestycji, a także brak wykazania podstawy prawnej działania Organu I Instancji w myśl art. 35 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm. – dalej: "u.p.b."), a powodujących w konsekwencji wydanie nieprawidłowej decyzji, rodzącej domniemanie, iż Organ I instancji zatwierdzający projekty i udzielający pozwolenia na budowę nie poczynił ustaleń faktycznych wynikających z dyspozycji mających zastosowanie w sprawie przepisów u.p.b.,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00