Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 7 września 2023 r., sygn. IV SAB/Po 51/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Witkowicz-Grochowska (spr.) Sędzia WSA Monika Świerczak Asesor sądowy WSA Sebastian Michalski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 07 września 2023 r. sprawy ze skargi P. N. na bezczynność Dyrektora Szkoły w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 7 marca 2023 r. Skarżący P. N. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu skargę na bezczynność Dyrektora Szkoły w P. w udostępnieniu informacji publicznej w związku z jego wnioskiem z dnia 17 lutego 2023 r.

W uzasadnieniu skargi wskazano, że Skarżący za pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 17 lutego 2023 r. skierował do organu wniosek o dostęp do informacji publicznej w postaci kopii wszystkich kryteriów (lista priorytetów) jakie były wprowadzone do systemu komputerowego podczas układania planów lekcji wraz z oznaczeniem wagi/priorytetu każdego z kryteriów.

W dniu 2 marca 2023 r. Skarżący otrzymał na adres poczty elektronicznej wiadomość od pełnomocnika Szkoły - r. J., powołującej się na otrzymane od organu pełnomocnictwo. Zdaniem Skarżącego nie ulega wątpliwości, iż przedmiotem wniosku jest informacja publiczna. Nie jest także jego zdaniem sporne, iż organ jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznej.

Następnie Skarżący przywołał brzmienie art. 268a k.p.a. i stwierdził, że brak jest podstaw do przyjęcia, że r. J. jest pracownicą organu, bowiem brak o tym wzmianki w dokumencie pełnomocnictwa. Tylko w sytuacji zatrudnienia jej w organie mogłaby skutecznie otrzymać pełnomocnictwo do załatwienia sprawy zainicjowanej wnioskiem Skarżącego. Tym samym Skarżący uznał, iż organ nie odniósł się do wniosku Skarżącego pomimo upływu ustawowego terminu, co stanowi naruszenie art. 13 ust. 1 u.d.i.p.

W odpowiedzi na skargę Dyrektor Szkoły w P., reprezentowany przez zawodowego pełnomocnika, wniósł o jej oddalenie. Organ potwierdził, że Skarżący, za pośrednictwem poczty elektronicznej, złożył w dniu 17 lutego 2023 r. wniosek o udostępnienie informacji publicznej - o przesłanie kopii wszystkich kryteriów (lista priorytetów) zastosowanych przy układaniu planów lekcji wraz z oznaczeniem wagi/priorytetu każdego z nich. Organ przyznał także, iż w dniu 2 marca 2023 r., działając przez pełnomocnika, radcę prawnego A. J., wystosował odpowiedź na wniosek - informację, iż żądana informacja nie jest informacją publiczną w rozumieniu przepisów ustawy, zatem nie podlega udostępnieniu w żądanym trybie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00