Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 2 sierpnia 2023 r., sygn. I SA/Lu 137/21

Podatek od towarów i usług

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Chitrosz-Roicka Sędziowie WSA Monika Kazubińska-Kręcisz (sprawozdawca) WSA Grzegorz Wałejko Protokolant Starszy asystent sędziego Karolina Orłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 sierpnia 2023 r. sprawy ze skargi Gminy Miasto L. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 stycznia 2021 r. nr 0113-KDIPT1-3.4012.776.2020.2.MWJ w przedmiocie podatku od towarów i usług w zakresie tiret 1 i 2 I. uchyla interpretację indywidualną w zaskarżonej części; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy Miasto L. kwotę 200 zł (dwieście złotych) z tytułu zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W zaskarżonej interpretacji indywidualnej z dnia 19 stycznia 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał stanowisko Gminy Miasto [...] (Gminy, skarżącej, wnioskodawcy) przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

- niepodlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Gminę dotacji w części przeznaczonej na pokrycie kosztów montażu zestawów solarnych w obiektach właścicieli – za nieprawidłowe,

- opodatkowania części dotacji, która stanowi różnicę pomiędzy wartością rynkową zestawów solarnych w dacie jej sprzedaży a wpłatami dokonanymi w ramach projektu przez właścicieli – za nieprawidłowe,

- braku obowiązku odrębnego opodatkowania czynności przeniesienia prawa własności zestawów solarnych z chwilą zawarcia przez gminę z właścicielami umów sprzedaży tych zestawów - za prawidłowe.

Gmina we wniosku przedstawiła stan faktyczny wskazując, że w 2015r. realizowała projekt pn. "[...] przyjazny środowisku - wykorzystanie energii słonecznej szansą na poprawę jakości powietrza", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wypełniając tym samym swoje zadania ustawowe. Dofinansowanie projektu uzyskano na podstawie umowy zawartej z Województwem Lubelskim. Zgodnie z umową, dofinansowanie określono na poziomie nie więcej niż 85% kwoty wydatków kwalifikowalnych. Wkład własny Gminy stanowił nie mniej niż 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych. Za realizacją projektu przemawiał przede wszystkim wysoki poziom zanieczyszczenia środowiska, celem był zaś wzrost poziomu życia mieszkańców. Projekt miał realizować cele szczegółowe: zwiększenie wykorzystania alternatywnych źródeł energii, wzrost efektywności wykorzystania energii cieplnej, obniżenie kosztów zużycia energii, zmniejszenie emisji CO2, podniesienie jakości usług publicznych, lepsze uwarunkowania dla rozpoczęcia i prowadzenia działalności w mieście, wykorzystanie i rozwój innowacyjnych technologii, poprawa jakości i warunków życia mieszkańców oraz atrakcyjności i spójności terytorialnej województwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00