Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 20 lipca 2023 r., sygn. III SA/Wr 795/22

Inne

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędziowie: Sędzia WSA Asesor WSA Katarzyna Borońska, Aneta Brzezińska (sprawozdawca), po rozpoznaniu w Wydziale III w dniu 20 lipca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi A.S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu z dnia 20 maja 2022 r, nr SKO/4123/1/2022 w przedmiocie określenia wysokości dotacji oświatowej pobranej w nadmiernej wysokości oraz dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu na rzecz strony skarżącej kwotę 7.417 (siedem tysięcy czterysta siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z 15 marca 2021 r. (znak: BS.443.I-9.2022), Burmistrz Szczawna-Zdroju określił wysokość dotacji pobranej w nadmiernej wysokości w łącznej kwocie 7.775 zł oraz określił wysokość dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 119.031,19 zł wraz z odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych oraz nakazał dokonanie zwrotu tej datacji przez organ prowadzący Niepubliczne Przedszkole Uzdrowiskowe "[...]" w S. W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wskazał, że w ww. Niepublicznym Przedszkolu Uzdrowiskowym przeprowadzona została kontrola w zakresie prawidłowości poboru i wykorzystania dotacji przyznanej w 2020 r. Ustalenia kontrolne zawarto w protokole z 15 grudnia 2021 r. Pismami z 3 i 5 stycznia 2022 r. A. S. (dalej: skarżący) wniósł wyjaśnienia i zastrzeżenia do protokołu kontroli, które organ w części uznał za uzasadnione i końcowo stwierdził, że w 2020 r. dotacja została pobrana w nadmiernej wysokości na kwotę 7.775 zł, a w wysokości 119.031,19 zł dotacja została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, na którą składają się a) wydatki na środki czystości w wysokości 1.982,30 zł, b) wydatki na opłaty bankowe w wysokości 4.817,89 zł, c) wydatki na usługi telekomunikacyjne w wysokości 902,23 zł, d) wydatki na umowy zlecenia w wysokości 14.229,01 zł, e) wydatki na pochodne od wynagrodzeń w wysokości 15.418,48 zł, f) wydatki na wynagrodzenia dyrektora w wysokości 42.786,11 zł, g) wydatki na usługi prawne w wysokości 14.760,00 zł, h) różnica między kwotą zapłaty a kwotą faktury w wysokości 161,83 zł, i) wydatki - faktury wystawione na inny podmiot w wysokości 215,09 zł, j) wykazany w rozliczeniu dotacji dokument sfinansowany ze środków własnych w wysokości 545 zł, k) wykazana w rozliczeniu dotacji za 2020 rok faktura z terminem płatności w 2021 r. i brakiem potwierdzenia zapłaty w 2020 r. w wysokości 529,82 zł, 1) wydatki na usługi księgowe w wysokości 7.000 zł, ł) wydatek ujęty dwa razy w rozliczeniu dotacji za 2020 r. w wysokości 193,95 zł, m) przedstawione w rozliczeniu dotacji za 2020 r. dokumenty niezapłacone w wysokości 1.689,48 zł, n) wydatki za wynajem pomieszczeń w wysokości 13.800 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00