Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 3 lipca 2023 r., sygn. II SAB/Gl 36/23

Przewlekłość postępowania

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski, Sędziowie Asesor WSA Aneta Majowska (spr.), Sędzia WSA Renata Siudyka, Protokolant referent - stażysta Renata Pacewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 lipca 2023 r. sprawy ze skargi M. M. na bezczynność Prezydenta Miasta B. w przedmiocie dodatku węglowego 1) stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności; 2) stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 3) zobowiązuje organ do rozpoznania wniosku strony z dnia 8 listopada 2022 r. w terminie 30 dni od daty otrzymania akt administracyjnych.

Uzasadnienie

Pismem nadanym dnia 1 marca 2023 r. M. M. (dalej: "Strona", "Skarżący"), reprezentowany przez B. Z., wniósł skargę na bezczynność Prezydenta Miasta B. (dalej: "organ I instancji") w sprawie dodatku węglowego.

W uzasadnieniu podał, iż w sprawie brak było przesłanek do pozostawienia wniosku z dnia 8 listopada 2022 r. i wniosku z dnia 16 stycznia 2023 r. bez rozpoznania. Skarżący zarzucił naruszenie przez organ: 1) wykładni celowościowej i systemowej ustawy o dodatku węglowym oraz art. 2, art. 8 i art. 43 Konstytucji RP, tj. każdy obywatel ma prawo do otrzymania decyzji administracyjnej oraz 2) naruszenie trybu postępowania administracyjnego określonego w Kodeksie postępowania administracyjnego, tj. pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia w sytuacji, gdy strona nie została wezwana do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, a organ zakończył postępowania, tym samym Skarżący został wyłączony z udziału w postępowaniu.

Skarżący wniósł o zobowiązanie organu do usunięcia naruszenia prawa i ponownego, prawidłowego przeprowadzenia postępowania w sprawie oraz wydania decyzji, a także zobowiązanie organu do ponownego wyjaśnienia możliwości przyznania dodatku węglowego, m.in. na podstawie notatki służbowej z wywiadu środowiskowego z dnia 28 grudnia 2022 r., który może być dowodem, że pod wskazanym adresem mieszkają w odrębnych lokalach osoby tworzące 3 osobne gospodarstwa domowe i każde posiada odrębne źródło ciepła, oraz przyjęcie pisemnych wyjaśnień Skarżącego będących dowodem, że Skarżący prowadzi jednoosobowe gospodarstwo domowe, głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, co zostało zgłoszone do CEEB.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00