Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 13 czerwca 2023 r., sygn. II SA/Rz 344/23

Prawo miejscowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Elżbieta Mazur - Selwa Sędziowie WSA Ewa Partyka /spr./ AWSA Maria Mikolik Protokolant starszy specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 czerwca 2023 r. sprawy ze skargi Miasta Jasła na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego z dnia 20 stycznia 2023 r. nr P-II.4131.2.23.2023 w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały - skargę oddala –

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi Miasta Jasła (dalej: "strona skarżąca") jest rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podkarpackiego (dalej: "Wojewoda", "organ", "organ nadzoru") z dnia 20 stycznia 2023 r. nr P-II.4131.2.23.2023 stwierdzające nieważność uchwały Rady Miejskiej Jasła (dalej zwana: "Radą") nr LXXIII/626/2022 z dnia 19 grudnia 2022 r. zmieniającej uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jasła.

Wskazaną uchwałą Rada działając na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.; dalej: "u.s.g.") i art. 4 ust. 1 i 2a pkt 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519; dalej: "u.c.p.g.") oraz po zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jaśle, wprowadziła zmiany w załączniku do uchwały nr XXVIII/284/2016 Rady Miejskiej Jasła z dnia 20 czerwca 2016 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jasła (Dz.Urz.Woj. Podkarpackiego z 2016 r. poz. 2386 ze zm. Dz.Urz. Woj. Podkarpackiego z 2018 r. 3154) poprzez dodanie Rozdziału 3a. - "Obowiązki informacyjne", wprowadzając § 7a w brzmieniu: "W nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej:

1) w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących lokal osoba, której służy tytuł prawny do lokalu lub osoba faktycznie zamieszkująca albo użytkująca lokal jest obowiązana złożyć do spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej informację o ilości osób zamieszkujących lokal w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00