Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 maja 2023 r., sygn. III SA/Wa 188/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jarosław Trelka, Sędziowie sędzia WSA Piotr Dębkowski, asesor WSA Tomasz Grzybowski (sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym dniu 15 maja 2023 r. sprawy ze skargi K. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] listopada 2022 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem oceny tut. Sądu jest skarga Skarbu Państwa – K. (K.) na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z [...] listopada 2022 r., którym organ ten utrzymał w mocy własne postanowienie z [...] sierpnia 2022 r. o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

W stanie faktycznym sprawy K. domagało się odpowiedzi na pytanie, czy usługi wykonane przez P. S.A. (P.) podlegały opodatkowaniu VAT, co ma wpływ na kwotę rekompensaty wypłacanej na rzecz tej spółki. K. wskazało, że [...] grudnia 2020 r. doszło do zawarcia umowy pomiędzy K. a P., na mocy której K. zobowiązał się do wypłaty na rzecz P. rekompensaty w kwocie 3 245 061,51 zł. Rekompensata związana była z wykonaniem decyzji Prezesa Rady Ministrów z [...] kwietnia 2020 r. polecającej wydrukowanie przez P. odpowiedniej liczby dokumentów (w szczególności kart głosowania) niezbędnych do przeprowadzenia głosowania korespondencyjnego. Podstawę prawną wypłaty rekompensaty przez Szefa K. stanowiły przepisy wprowadzone na mocy art. 22 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu (Dz.U. z 2020 r., poz. 1493). Wobec tego wnioskodawca zmierzał do uzyskania informacji, czy ww. usługi P. stanowiły przejaw działalności gospodarczej podlegającej VAT, a w związku z tym potwierdzenia, że przyznana rekompensata obejmuje koszty usługodawcy wyrażone kwotą netto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00