Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 19 maja 2023 r., sygn. II SA/Łd 106/23

Ochrona zwierząt

Sygn. akt II SA/Łd 106/23 WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 19 maja 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Mikołajczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Agata Sobieszek-Krzywicka Asesor WSA Tomasz Porczyński po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 19 maja 2023 roku sprawy ze skargi Wojewody Łódzkiego na uchwałę Rady Gminy Żytno z dnia 30 marca 2022 roku nr XXXVII/240/22 w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Żytno w 2022 r." 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości. 2. zasądza od Rady Gminy Żytno na rzecz skarżącego Wojewody Łódzkiego kwotę 480 (czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 28 grudnia 2022 r. Wojewoda Łódzki, reprezentowany przez r.pr. J. K., wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na uchwałę Rady Gminy Żytno z dnia 30 marca 2022 r. nr XXXVII/240/22 w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Ż. w 2022 r.".

Zaskarżonej w całości uchwale zarzucono istotne naruszenie prawa, polegające na obrazie przepisów:

1. art. 7 i art. 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r. poz. 572) poprzez niewypełnienie delegacji ustawowej, gdyż nie został wskazany konkretny lekarz weterynarii, gabinet weterynaryjny lub zakład leczniczy, które będą wykonywać zadania określone w § 4 pkt 2 oraz w § 8 ust. 1 pkt 2 załącznika do uchwały, co nie realizuje wymogu konkretyzacji podmiotu zobowiązanego do realizacji tego zadania;

2. art. 7 i art. 94 Konstytucji RP oraz art. 11a ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie zwierząt poprzez niewłaściwe zastosowanie, a w konsekwencji brak określenia w § 4 pkt 4 załącznika do zaskarżonej uchwały, częstotliwości zakupu i wydawania karmy społecznym opiekunom (karmicielom kotów) poprzez nieprawidłowe użycia pojęcia "w miarę zapotrzebowania";

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00