Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 maja 2023 r., sygn. I SA/Ke 64/23

Transport

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma Sędziowie Sędzia WSA Agnieszka Banach (spr.) Asesor WSA Andrzej Mącznik Protokolant Starszy inspektor sądowy Joanna Dziopa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 maja 2023 r. sprawy ze skargi M. M. z siedzibą w D. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Kielcach z dnia [...] grudnia 2022 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Sygn. akt I SA/Ke [...]

UZASADNIENIE

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Kielcach (dalej też jako "Dyrektor" lub "DIAS"), po rozpatrzeniu odwołania spółki M. M. z siedzibą w D. (dalej "Spółki"), decyzją z 16 grudnia 2022 r. nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Świętokrzyskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Kielcach (dalej też "Naczelnik") z 24 maja 2022 r. znak: [...] w przedmiocie:

nałożenia kary pieniężnej w wysokości [...] zł za niewykonanie obowiązku,

o którym mowa w art. 12a ust. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (tekst jedn. - w dacie wydania decyzji - Dz. U. z 2021 r., poz. 1857 ze zm.), zwanej dalej "ustawą" lub "ustawą SENT";

nałożenia kary pieniężnej w wysokości [...] zł za niewykonanie obowiązku określonego w art. 5 ust. 1 ustawy.

W uzasadnieniu podjętego rozstrzygnięcia organ odwoławczy wskazał, że istotą sporu w niniejszej sprawie jest zasadność nałożenia kary pieniężnej za niewykonanie obowiązków, o których mowa w art. 12a ust. 3 oraz art. 5 ust. 1 ustawy i powołał się na treść przepisów art. 1, art. 2 pkt 7 lit. a, pkt 8, art. 3 ust. 1 ust. 2 pkt 4, ust. 11, art. 12a ust. 1, art. 22 ust. 1 pkt 3, art. 5 ust. 1 tej ustawy. Dyrektor wyjaśnił, że 14 maja 2020 r. po zakończeniu rejestracji zgłoszenia do systemu monitorowania przewozu i obrotu wraz z przekazaniem numeru referencyjnego zgłoszenia Naczelnik wezwał zgłaszającego - podmiot wysyłający, który w tym przypadku był jednocześnie przewoźnikiem - do przedstawienia środka transportu wraz z towarem pod adresem: [...], ul. [...], GPS: 51.06881970, 21.02370160 celem przeprowadzenia kontroli, pouczając o karach administracyjnych za niewykonanie obowiązku stawiennictwa. W celu sprawnej realizacji powyższej kontroli, uwzględniając m.in. możliwość szybszego lub późniejszego dotarcia do miejsca wskazanego w zgłoszeniu (również z przyczyn niezależnych od przewoźnika), wprowadzono zasadę, że przewoźnik powiadamia telefonicznie organ KAS wskazany w wezwaniu o planowanym dostarczeniu towaru do miejsca, w którym ma być przeprowadzona kontrola.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00