Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 18 maja 2023 r., sygn. II SA/Gd 192/23

Pomoc społeczna

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Górska Sędziowie: Sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz (spr.) Asesor WSA Justyna Dudek-Sienkiewicz Protokolant Asystent sędziego Krzysztof Pobojewski po rozpoznaniu w dniu 18 maja 2023 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi Z. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku z dnia 1 lutego 2021 r. nr SKO Gd/5335/20 w przedmiocie usług opiekuńczych uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Gdyni z dnia 23 listopada 2020 r. nr 016152/Rejon1/2020.

Uzasadnienie

Z. W. wniósł skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku z 1 lutego 2021 r. utrzymującą w mocy decyzję Prezydenta Miasta Gdyni z 23 listopada 2020 r. o przyznaniu usług opiekuńczych na okres od 1 grudnia 2020 r. do 31 maja 2021 r. w zakresie czynności ustalonych w załączniku do decyzji, w wymiarze 9 godzin tygodniowo w dni robocze i ustaleniu opłaty za jedną godzinę usługi w wysokości 4,75 zł.

Nie zgadzając się z wysokością odpłatności za jedną godzinę usługi opiekuńczej ustalonej przez organ I instancji skarżący zakwestionował sposób ustalenia jego dochodu przez organ I instancji.

Po rozpatrzeniu odwołania Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Gdańsku, zaskarżoną decyzją utrzymało jednak w mocy rozstrzygnięcie organu I instancji.

Uzasadniając swoje rozstrzygnięcie, organ odwoławczy wskazał, iż strona zwróciła się o przyznanie pomocy społecznej w postaci usług opiekuńczych w wymiarze 9 godzin tygodniowo w dni robocze i taka pomoc została jej przyznana. Podał ponadto, iż w dniu 18 listopada 2020 r. pracownik socjalny przeprowadził z zainteresowanym rozmowę telefoniczną, z której został sporządzony protokół (dołączony do akt).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00