Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 30 maja 2023 r., sygn. II SA/Bk 252/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Elżbieta Trykoszko, Sędziowie asesor sądowy WSA Anna Bartłomiejczuk, sędzia WSA Elżbieta Lemańska (spr.), Protokolant sekretarz sądowy Natalia Paulina Janowicz, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 30 maja 2023 r. sprawy ze skargi L. Sp. z o.o. w D. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dnia 9 lutego 2023 r. nr 2001-IOD.48.81.2022 w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

I. Zaskarżoną decyzją z 9 lutego 2023 r. nr 2001-IOD.48.81.2022 Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku (dalej: DIAS) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Podlaskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białymstoku (dalej: NPUCS) z 26 października 2022 r. nr 318000-COC3.48.148.2022.EC w przedmiocie nałożenia kar pieniężnych na L. Sp. z o.o. w D. (dalej: Spółka).

Decyzję wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

II. 1. Dnia 12 lipca 2022 r. około godz. 15:44 do kontroli w Oddziale Celnym

w S. zgłosił się kierujący zespołem pojazdów o nr rejestracyjnych [...] (pojazd samochodowy) oraz [...] (naczepa) w związku z przewozem towaru objętego zgłoszeniem nr SENT[...]. W zgłoszeniu wskazano lokalizator nr M22-AE99SS-4 (k. 36 akt adm.). Zgodnie z przedstawionymi dokumentami przewoźnikiem była Spółka, która tranzytem przez Polskę przewoziła towar o nazwie lubrykant olejowy (w zgłoszeniu wskazano numer pozycji Nomenklatury Scalonej CN3403 w ilości 23 599,21 kg) od włoskiego nadawcy do odbiorcy w Finlandii. Z kontroli sporządzono protokół z 12 lipca 2022 r. nr MKR2022274308, w którym ujawniono brak przekazywania danych geolokalizacyjnych ponad godzinę (od miejscowości G. do miejscowości A.) oraz wpisanie w zgłoszeniu SENT błędnej pozycji towaru CN, natomiast ustalono zgodność towaru z CMR i packing list. Kierowca odmówił przyjęcia mandatu oraz został przesłuchany w charakterze osoby podejrzanej. Do protokołu kontroli załączono: wydruk dokumentu SENT[...], wydruk z mapy trasy przejazdu z systemu SENT-GEO, kserokopię CMR (bez numeru), a także kserokopie: packing list, specyfikacji, licencji, paszportu, dowodów rejestracyjnych na ciągnik i naczepę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00