Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 25 kwietnia 2023 r., sygn. II SAB/Op 13/23

Dostęp do informacji publicznej

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski Sędziowie Sędzia WSA Beata Kozicka Sędzia WSA Daria Sachanbińska (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 25 kwietnia 2023 r. sprawy ze skargi T. B. na bezczynność Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu w przedmiocie udostępniania informacji publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez T. B. (zwanego dalej wnioskodawcą lub skarżącym) jest bezczynność Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej.

Skarga wniesiona została w następującym stanie faktycznym:

Wnioskiem z dnia 24 stycznia 2023 r., przesłanym za pośrednictwem emaila do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu (dalej zwanej Szkołą), skarżący - na podstawie art. 61 Konstytucji RP oraz art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902 - dop. Sądu), zwanej dalej u.d.i.p. - domagał się "udostępnienia protokołu z kontroli CEA (Centrum Edukacji Artystycznej - dop. Sądu), która odbyła się w dnia 04-05.01.2023 r.". Jednocześnie wniósł o udostępnienie tego dokumentu do wglądu w sekretariacie szkoły.

W odpowiedzi na ww. wniosek Dyrektor Szkoły (zwany też organem) w piśmie z dnia 6 lutego 2023 r. (nadanym 7 lutego 2023 r.) powiadomił skarżącego, że żądana informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w art. 13 ust. 1 u.d.i.p. z uwagi na dużą obszerność dokumentu do udostępnienia i konieczność dokonania jego anonimizacji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Wyjaśnił organ, że praca, którą należy wykonać w związku z anonimizacją przedmiotowego dokumentu (51 stron) jest czynnością wysoce czasochłonną. Argumentował także, że wskazane czynności powodowane są koniecznością konsultacji ze specjalistą odpowiedzialnym za ochronę danych osobowych (RODO). Jednocześnie poinformowano wnioskodawcę, że informacja publiczna zostanie udostępniona w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia złożenia wniosku, zgodnie z przepisami u.d.i.p. (art. 13 ust. 2).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00