Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 4 kwietnia 2023 r., sygn. I SA/Bd 79/23

Transport

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jarosław Szulc Sędziowie: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski (spr.) Asesor WSA Joanna Ziołek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 4 kwietnia 2023 r. sprawy ze skargi M. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 21 grudnia 2022 r., nr BP.501.133.2022.0155.BD2.340175 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2021 r. [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na skarżącego - M. K. karę pieniężną w wysokości [...] zł. Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło dopuszczenie do wykonywania przewozu drogowego pojazdem lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t, którego dopuszczalna masa całkowita została przekroczona co najmniej 10 % i mniej niż 20 %. W dniu

[...] października 2021 r. w miejscowości N. [...] na drodze zatrzymano do kontroli pojazd członowy, składający się z 2-osiowego ciągnika samochodowego marki SCANIA i 3-osiowej naczepy marki [...]. Pojazdem członowym kierował D. S., który wykonywał przewóz drogowy z ładunkiem buraków cukrowych, w imieniu przewoźnika drogowego M. K., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: "Transport Ciężarowy M. K..

Po rozpatrzeniu wniesionego odwołania, Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] grudnia 2023 r. utrzymał w mocy zaskarżone rozstrzygnięcie.

Na wstępie organ przytoczył treść przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (dalej: "u.t.d.") oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (dalej: "p.r.d.") mające zastosowanie w sprawie. Dalej wskazał, że w wyniku pomiarów kontrolowanego pojazdu członowego stwierdzono, iż rzeczywista masa całkowita pojazdu członowego wynosiła 44,9 t, a zatem nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy o 4,91 t. Ponadto przewoźnik drogowy nie posiadał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00