Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 15 marca 2023 r., sygn. I SA/Gd 939/22

Podatek od towarów i usług

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Rischka, Sędzia WSA Irena Wesołowska, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Beata Jarecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 15 marca 2023 r. sprawy ze skargi C. Spółki Akcyjnej z siedzibą w G. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku z dnia 27 czerwca 2022 r., nr 2201-IOC.4103.17.2022.AW w przedmiocie podatku od towarów i usług z tytułu importu towarów oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Gd 939/22

UZASADNIENIE

Dnia 6 grudnia 2018 r. C. S.A. z siedzibą w G. (dalej: skarżąca), działając w imieniu i na rzecz estońskiej spółki T. OU (dalej: T.), dokonała zgłoszenia celnego towaru do procedury dopuszczenia do obrotu, poprzez wpis do rejestru procedury uproszczonej, poprzedzony powiadomieniem PWD/321010/00/019382/2018. Zgłoszenie w procedurze uproszczonej było możliwe ze względu na posiadane przez skarżącą pozwolenie nr 15PL320000ZSF0017.

Następnie, 10 grudnia 2018 r. skarżąca, jako przedstawiciel bezpośredni T., złożyła elektroniczne zgłoszenie celne uzupełniające odnoszące się do wyżej wymienionego powiadomienia. W pozycji 1 zgłoszenia celnego zgłoszono kapcie (pantofle) z cholewkami z materiałów włókienniczych i podeszwami z gumy – 27 027 par zaklasyfikowane do kodu TARIC 6404 19 10 00, a w pozycji 2 – obuwie z podeszwami z tworzywa sztucznego i cholewkami z materiałów włókienniczych – 10 440 par zaklasyfikowane do kodu TARIC 6404 19 90 00, przywiezione z Chińskiej Republiki Ludowej. Przedmiotowe towary zakupiono od C1. z H. Wartość towarów zadeklarowano na warunkach dostawy CIF Gdańsk na kwotę 7 309,44 USD (tj. 27 651 zł – Pole 46) dla towaru z poz. 1 i 3 132 USD (tj. 11 848 zł – Pole 46) dla towaru z poz. 2. W polu 44 zgłoszenia, jako podstawę jego sporządzenia, wskazano fakturę zakupu, packing list do faktury, ofertę handlową eksportera, umowę sprzedaży. Jednocześnie w polu tym zadeklarowano kod A00PL, wskazujący na brak powiązań pomiędzy kupującym i sprzedającym. Ponieważ zgłoszenie celne spełniało wymogi formalne zostało przyjęte i zarejestrowane pod numerem OGL/321010/00/023216/2018.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00