Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 lutego 2023 r., sygn. II SA/Ol 850/22

Transport

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora (spr.) Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk sędzia WSA Bogusław Jażdżyk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 28 lutego 2023 r. sprawy ze skargi S. Z. prowadzącego działalność gospodarczą w O. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za niepodanie w zgłoszeniu SENT numeru rejestracyjnego naczepy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 20 kwietnia 2022 r. Naczelnik Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Olsztynie (dalej: "NUC-S", "organ pierwszej instancji"), po ponownym rozpatrzeniu sprawy, nałożył na S.Z. (dalej: "skarżący") karę pieniężną

w wysokości 10.000 zł.

W uzasadnieniu NUC-S podał, że decyzją z 25 maja 2021 r. nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości 10.000 zł z tytułu nieuzupełnienia zgłoszenia przewozu

o numer rejestracyjny środka transportu. Ustalono bowiem, że 14 grudnia 2020 r. ciągnikiem siodłowym o nr rej. [...] i naczepą o nr rej. [...] przewożono 900 l paliwa o nazwie handlowej [...]. Ustalono, że właścicielem ww. zespołu pojazdów i przewoźnikiem jest skarżący, nadawcą paliwa jest [...], a odbiorcą - [...]. Po sprawdzeniu rejestru zgłoszeń

w zakresie uzupełniania danych w zgłoszeniu [...] kontrolujący stwierdzili brak numeru rejestracyjnego naczepy. Skarżący wyjaśnił, że przewóz towaru wykonywany był na zlecenie spedycji [...]S.A., z którą posiada umowę o współpracy. Według tej umowy, to na ww. podmiocie ciążył obowiązek zgłaszania przewozu, w tym wszystkich niezbędnych danych. Po rozpatrzeniu odwołania skarżącego, organ odwoławczy decyzją z 9 sierpnia 2021 r. uchylił decyzję NUC-S z 25 maja 2021 r. i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia, gdyż stwierdził, że niezbędne jest ustalenie, czy w przedmiotowym zgłoszeniu prawidłowo został wskazany skarżący jako przewoźnik, na którym ciążą obowiązki wynikające z art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 859), dalej: "ustawa SENT".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00