Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 2 lutego 2023 r., sygn. I SA/Gl 1382/22

Podatki inne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Kandut, Sędzia WSA Dorota Kozłowska, Asesor WSA Monika Krywow (spr.), Protokolant specjalista Agnieszka Rogowska-Bil, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 lutego 2023 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w B. na uchwałę Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. nr LXV/849/22 w przedmiocie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty 1) stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. nr LXV/849/22 w całości; 2) orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 22 września 2022 r. Prokurator Rejonowy w B. wniósł skargę na uchwałę nr LXV/849/22 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 29 sierpnia 2022 roku w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie miasta Bytomia oraz ustalenia stawki opłaty, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego w dniu 7 września 2022 roku pod pozycją 5591, w całości, zarzucając jej istotne naruszenie prawa, a to:

1. art. 2, art. 7, art. 94 Konstytucji RP oraz art. 6k ust 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1297, dalej jako u.c.p.g.), poprzez zaniechanie wzięcia po uwagę w procesie analizy kosztów odbioru odpadów i wyliczenia stawki za odbiór odpadów komunalnych kryterium wskazanego w art. 6k ust. 2 pkt 4 tej ustawy, a to przypadków w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności tego, że na niektórych nieruchomościach odpady komunalne powstają sezonowo,

2. art. 2, art. 7, art. 94 Konstytucji RP oraz art. 6k ust 1 pkt 2 u.c.p.g., poprzez niezrealizowanie w całości delegacji ustawowej i zaniechanie określenia w uchwale stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, podczas gdy ustawodawca nie pozostawił radzie gminy dowolności w tym zakresie obligując lokalnego prawodawcę do ustalenia stawki opłaty za pojemnik łub worek o określonej

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00