Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 lutego 2023 r., sygn. I SA/Gd 1267/22
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Irena Wesołowska, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń, Sędzia NSA Elżbieta Rischka (spr.), Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Dorota Pellowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 7 lutego 2023 r. sprawy ze skargi G. P. Spółki z o.o. z siedzibą w G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 6 września 2022 r. nr 0114-KDIP1-2.4012.273.2022.2.JO w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
I SA/Gd 1267/22
UZASADNIENIE
G Sp. z o.o. z siedzibą w G. (dalej: spółka, skarżąca) wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług.
We wniosku z 25 maja 2022 r. (uzupełnionym 27 lipca 2022 r.) pełnomocnik spółki przedstawił następujący stan faktyczny:
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT, zarejestrowanym w Polsce, prowadzi działalność w zakresie elektromobilności, działając jako: 1/ operator ogólnodostępnej stacji ładowania (charging point, CPO) – w ramach tego modelu zarządza siecią własnych stacji ładowania; zgodnie z art. 2 pkt 7 z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 110 ze zm., dalej: ustawa o elekromobilności), jest odpowiedzialna za budowę, zarządzanie, bezpieczeństwo funkcjonowania, eksploatację, konserwację i remonty ogólnodostępnej stacji ładowania; 2/ dostawca usługi ładowania (electro-mobility service provider, eMSP) – w ramach tego modelu oferuje świadczenia ładowania i zapewnia klientom końcowym możliwość korzystania z infrastruktury stacji ładowania na potrzeby ładowania, w tym na potrzeby rejestracji użytkowania pojazdu elektrycznego lub pojazdu hybrydowego, autoryzacji sieci ładowania, prowadzenia ewidencji informacji o sesji ładowania, udostępnienia informacji o sesji ładowania użytkownikowi, naliczania i pobierania płatności, wystawiania dokumentów sprzedaży oraz obsługi zgłoszeń i reklamacji; 3/ w pewnych przypadkach pełni równocześnie rolę CPO i eMSP.