Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 6 grudnia 2022 r., sygn. I SA/Rz 611/22

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Małgorzata Niedobylska /spr./, Sędzia WSA Jacek Boratyn, Sędzia WSA Piotr Popek, Protokolant sekr. sąd. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 grudnia 2022 r. sprawy ze skargi M.O.-B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie z dnia 14 lipca 2022 r., nr SKO.4140/308/2021 w przedmiocie łącznego zobowiązania pieniężnego za 2014 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi M. O.-B. (dalej: podatniczka/strona/skarżąca) jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie z dnia [...] lipca 2022r. nr [...], uchylająca decyzję Prezydenta Miasta R. z dnia [...] czerwca 2017 r. nr [...], którą ustalono podatniczce zobowiązanie podatkowe w łącznym zobowiązaniu pieniężnym za 2014 r. w łącznej wysokości 12.361 zł i ustalająca wysokość tego zobowiązania w wysokości 11.282 zł.

Z zaskarżonej decyzji i akt sprawy wynika następujący stan faktyczny.

Organ I instancji przywołaną wyżej decyzją z dnia [...] czerwca 2017 r. opodatkował podatkiem od nieruchomości następujące przedmioty opodatkowania:

- za miesiąc styczeń 2014 r. - położone w R. w dzielnicy S. budynki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej o pow. 898,51 m2, grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej o pow. 2.578 m2 i budowle o wartości 15.000 zł,

- za miesiące od lutego do grudnia 2014 r. - budynki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej o pow. 275,47 m2, grunty pozostałe o pow. 2.578 m2 oraz budynki "pozostałe" o pow. 623,04 m2,

Ponadto opodatkowaniem objęto nieruchomości położone w R. w dzielnicy W. - budynki mieszkalne o pow. 322,22 m2 oraz grunty "pozostałe" o pow. 1.500 m2, a w zakresie podatku rolnego - grunt rolny o pow. 0,2792 ha.

Jak ustalił organ, podatniczka w okresie od 1 kwietnia 2010 r. do 3 stycznia 2014 r. prowadziła działalność gospodarczą pod firmą "M. ". Jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej wskazano adres ul. W. [...] w R. Adres ten wskazany jest też jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez A. B. pod nazwą "C. S. M." od 13 października 2010 r. do chwili obecnej. Z danych z CEIDG wynika również, że pod adresem tym była zarejestrowana działalność gospodarcza E. B. pod firmą "C. S. M. " w okresie od 2.01.2014 r. do 6.01.2016 r. Adres ten jest wskazany również jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez K. B. od dnia 5.01.2016 r. Z umów najmu części budynku przy ul. W. [...] wynikało, że w dniu 1 stycznia 2014 r. zawarto umowę najmu lokalu na okres od 1.01.2014 r. do 31.12.2014r. pomiędzy podatniczką, a A. B. (najemcą), na podstawie której strona wynajęła pow. 129 m2. W treści umowy zastrzeżono, że ciągi komunikacyjne i drogi ewakuacyjne nie są wynajmowane i mają pozostać niezastawione towarem najemcy. Jednocześnie organ ustalił, że na działalność gospodarczą faktycznie zajęte było 275,47 m2 powierzchni budynku, w związku z zajęciem na potrzeby działalności handlowej ciągów komunikacyjnych i dróg ewakuacyjnych, co potwierdziła w wyjaśnieniach sama strona. W tym zakresie organ odwołał się do ustaleń zawartych w protokołach z kontroli podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00