Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 29 grudnia 2022 r., sygn. I SA/Kr 335/22
Podatek akcyzowy
|Sygn. akt I SA/Kr 335/22 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 29 grudnia 2022 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Jarosław Wiśniewski (spr.), Sędzia: WSA Wiesław Kuśnierz, Sędzia: WSA Waldemar Michaldo, Protokolant: starszy sekretarz sądowy Katarzyna Zbylut, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 grudnia 2022 r., sprawy ze skargi A. S.A. w K., na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, z dnia 21 grudnia 2021 r. Nr 0111-KDIB3-3.4013.240.2021.2.MK, w przedmiocie podatku akcyzowego, skargę oddala.
Uzasadnienie
W dniu 14 września 2021 r. wpłynął do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wniosek A. S.A. z siedzibą w K. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania samochodów osobowych. Ww. wniosek został uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2021 r., stanowiącym odpowiedź na wezwanie organu z dnia 24 listopada 2021 r., znak: 0111-KDIB3- 3.4013.240.2021.1.MK.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
A. S.A. należy do międzynarodowego koncernu motoryzacyjnego A.1 (Grupa lub Grupa A.1) specjalizującego się w tworzeniu rozwiązań nastawionych na bezpieczny, ekologiczny i innowacyjny transport. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej A. S.A. zajmuje się działalnością badawczo-rozwojową oraz produkcją części i podzespołów, przeznaczonych do samochodów osobowych. Działalność Spółki opiera się na tworzeniu systemów samochodowych, składających się z urządzeń (tzw. hardware), na których instalowane jest oprogramowanie (tzw. software).
Spółka wyjaśniła, że wstępne prace rozwojowe nad rozwiązaniami odbywają się w warunkach laboratoryjnych w formie symulacji komputerowych. Kolejnym krokiem jest instalacja systemów w pojazdach testowych, po czym następować ma etap przeprowadzenia prób przedwdrożeniowych poprzez przejechanie określonej ilości godzin/kilometrów, mających na celu sprawdzenie prawidłowości ich funkcjonowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right