Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 1 grudnia 2022 r., sygn. I SA/Ke 446/22

Kara administracyjna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Asesor WSA Magdalena Stępniak (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 grudnia 2022 r. przy udziale Prokuratora Prokuratury Okręgowej Kielcach Wiesławy Klimontowicz sprawy ze skargi A.G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 30 czerwca 2022 r. nr BP.501.2354.2021.0993.GR4240459 w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji; 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz Anny Gasińskiej kwotę 2127 (dwa tysiące sto dwadzieścia siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego po rozpatrzeniu odwołania A. G. od decyzji Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z 24 listopada 2021 r. nr WITD.DI.0152. IV0185/100/21 o nałożeniu na stronę kary pieniężnej w wysokości 8250 zł, uchylił zaskarżoną decyzję w całości i nałożył na stronę karę pieniężną w wysokości 7750 zł.

W uzasadnieniu wskazano, że podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło: 1. skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego zarówno

w przypadku załogi jednoosobowej, jak i załogi kilkuosobowej; 2. niewłaściwa obsługa lub odłączenie homologowanego i sprawnego technicznie tachografu, skutkujące nierejestrowaniem na wykresówce lub na karcie kierowcy aktywności kierowcy, prędkości pojazdu lub przebytej drogi.

Powyższe naruszenie zostało stwierdzone przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego podczas kontroli drogowej zespołu pojazdów składającego się z ciągnika samochodowego marki Scania o nr rej. TLWLN67 oraz naczepy marki Krone o nr rej. TLWUY37, przeprowadzonej 22 października 2021 r., na drodze ekspresowej S3 MOP Marwice Zachód. Dopuszczalna masa całkowita kontrolowanego zespołu pojazdów przekraczała 3,5 tony. Kontrolowanym zespołem pojazdów kierowca R. G. wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00