Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 20 grudnia 2022 r., sygn. III SA/Gl 498/22

Finanse publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krzysztof Wujek, Sędziowie Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Asesor WSA Aleksandra Żmudzińska, Protokolant Sekretarz sądowy Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 grudnia 2022 r. sprawy ze skargi B sp. z o.o. w W. na uchwałę Rady Miasta Wisła z dnia 24 lutego 2022 r. nr XLI/599/2022 w przedmiocie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli 1) stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w § 1 pkt 7; 2) w pozostałej części skargę oddala; 3) zasądza od Rady Miasta Wisła na rzecz strony skarżącej 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest uchwała Rady Miasta Wisła z dnia 24 lutego 2022 r. Nr XLI/599/2022 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVII/510/2018 Rady Miasta Wisła z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej pobrania i wykorzystania. (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2022 r., poz. 1353 - dalej jako "Uchwała").

Skargę na §1 pkt 1, 2, 4 i 7 Uchwały na podstawie art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U z 2019 r. poz. 506 ze zm.), wniosła B. sp. z o.o. w W. – dalej Skarżąca - reprezentowana przez fachowego pełnomocnika jako prowadząca przedszkola niepubliczne w Wiśle, domagając się stwierdzenia nieważności wskazanych przepisów Uchwały i zasądzenia kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego według norm przypisanych.

Zaskarżonym przepisom Uchwały zarzuciła;

1) w zakresie §1 pkt 1 Uchwały naruszenie prawa materialnego, a mianowicie art. 38 ust. 1 w zw. z art. 33 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych poprzez uzależnienie otrzymania przez osobę prowadzącą jednostkę oświatową dotacji od podpisania umowy, podczas gdy dotacja oświatowa ma charakter dotacji podmiotowej i dla jej otrzymania nie jest konieczne zawieranie jakiekolwiek umowy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00