Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 1 grudnia 2022 r., sygn. III SA/Gl 770/22

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krzysztof Wujek (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Dorota Fleszer, Asesor WSA Piotr Pyszny, Protokolant Sekretarz sądowy Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 grudnia 2022 r. sprawy ze skargi K sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach z dnia 1 sierpnia 2022 r. nr 2401-IOA.48.47.2022.DWI w przedmiocie kary pieniężnej w transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 1 sierpnia 2022 r., nr 2401-IOA.48.47.2022.DWI, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach utrzymał w mocy decyzję Naczelnika [...] Urzędu Celno-Skarbowego w K. z 29 kwietnia 2022 r., nr [...], nakładającą na K. z o.o. w W. karę pieniężną 10.000 zł z tytułu niedopełnienia obowiązku przewoźnika przez zgłoszenie w rejestrze pod numerem referencyjnym [...] danych niezgodnych ze stanem faktycznym.

Decyzja ta została wydana w następującym stanie faktycznym.

15 kwietnia 2020 r. funkcjonariusze [...] Urzędu Celno-Skarbowego w K. przeprowadzili kontrolę przewozu drogowego towarów, a były to oleje ropy naftowej, wykonywanego przez przewoźnika K. S.A. z siedzibą w W.. Kontrola obejmowała przestrzeganie obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1857 ze zm.), określanej dalej jako ustawa SENT.

Z ustaleń kontrolnych wynika, że podmiot wysyłający towar zgłosił go przed rozpoczęciem przewozu do właściwego rejestru i uzyskał dla niego numer referencyjny [...]. Przewoźnik uzupełnił zgłoszenie o dane wyszczególnione w art. 5 ust. 4 pkt 1 ustawy SENT, wpisując w nim m.in. numery rejestracyjne ciągnika [...] i naczepy [...] (właściwy nr wynikający z dowodu rejestracyjnego to [...]) oraz urządzenia/lokalizatora [...]. W wyniku kontroli stwierdzono brak przekazywania aktualnych danych lokalizacyjnych środka transportu. W trakcie trwania kontroli przewoźnik zmienił nr urządzenia GPS z numeru wyżej wymienionego na numer [...]. Po zmianie numeru urządzenia w systemie stwierdzono, że urządzenie o numerze [...] prawidłowo przekazuje dane i wskazuje aktualną pozycję geolokalizacyjną środka transportu. Kierowca nie zgłosił uwag do protokołu kontroli, natomiast kontrolujący dokonali adnotacji o treści: "W pojeździe zamontowane zabudowane urządzenie GPS - bez możliwości obsługi przez kierującego".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00