Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 listopada 2022 r., sygn. VII SA/Wa 1624/22

Administracyjne postępowanie; Zabytki

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Montowski, , Sędzia WSA Włodzimierz Kowalczyk, Asesor WSA Michał Podsiadło (spr.), Protokolant spec. Joanna Piątek-Macugowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 listopada 2022 r. sprawy ze skargi K K na decyzję Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2022 r. znak DOZ-APN.650.176.2021.AB w przedmiocie uchylenia decyzji ostatecznej oddala skargę

Uzasadnienie

1. Zaskarżoną decyzją z 26 maja 2022 r. znak DOZ-APN.650.176.2021.AB Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego utrzymał w mocy decyzję Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 12 października 2021 r. nr 2887/2021

w przedmiocie uchylenia decyzji ostatecznej.

2. Rozstrzygnięcie to wydano w następujących okolicznościach.

2.1. Wojewódzki Konserwator Zabytków w J. decyzją z [...] lutego 1980 r., wpisał do rejestru zabytków, pod numerem [...] (ob. [...]), S. - miasto. W uzasadnieniu decyzji stwierdzono: "Miasto powstałe w związku z rozwojem hutnictwa szkła. Rozwój jego i przekształcenie w miejscowość o charakterze turystycznym nastąpiło w 2 poł. XIX w. Zabudowa mieszkalna usytuowana luźno wzdłuż głównej drogi, w typie willowym z przełomu XIX/XX w. drewniana, łączona z kamieniem. W części górnej miejscowości wyraźnie wykształcone centrum miejskie".

2.2. Pismem z 6 września 2021 r. K. K. (dalej: skarżący) wystąpił do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (dalej: WKZ, organ I instancji) o uchylenie ww. decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w J. z [...] lutego 1980 r. na podstawie arr. 154 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego. Jego zdaniem w interesie społecznym jest wydanie nowej decyzji, w której organ ochrony zabytków precyzyjnie określi granice przedmiotowego wpisu obszarowego. Zdaniem skarżącego, przedmiotem wpisu nie może być "miasto - S. -

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00