Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 listopada 2022 r., sygn. III SA/Wa 1857/22

Podatkowe postępowanie; Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Alojzy Skrodzki, Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Owsiak, asesor WSA Kamil Kowalewski (sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 25 listopada 2022 r. sprawy ze skargi S. sp. z o.o. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] czerwca 2022 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2022 r. nr [...], 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz S. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 597 zł (słownie: pięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia [...] czerwca 2022 r., nr [...] , wydanym po rozpatrzeniu zażalenia S. Spółka z o.o. z siedzibą w W. (dalej też jako Spółka lub Skarżąca), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej też Dyrektor KIS lub DKIS) utrzymał własne postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie wydania interpretacji indywidualnej.

Jak wynika z akt sprawy, Spółka w dniu 29 stycznia 2022 r. skierowała do Dyrektora KIS wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Stan faktyczny zaprezentowany przez Spółkę kształtował się w sposób następujący, w dniu 22 grudnia 2014 r. S. Sp. z o.o., W. S.A., T. S.A., oraz Przedsiębiorstwo [...] Sp. z o.o., jako Konsorcjum, zawarły ze Skarbem Państwa - Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) umowę, której przedmiotem była realizacja zadania pn.: "[...]" tj. od km 33+300 do ok. km 47+678,08" (Kontrakt).

Jak wyjaśniła Spółka, kontrakt stanowił w istocie umowę o roboty budowlane w rozumieniu art. 647 i n. k.c., w ramach której GDDKiA występowało jako inwestor (zamawiający), a S. , jako lider Konsorcjum, pełniącego rolę generalnego wykonawcy oraz projektanta. Zgodnie z Umową Konsorcjum z dnia [...] listopada 2014 r. S. , jako lider Konsorcjum, wystawiał GDDKiA faktury za wykonywane roboty. Następnie, zgodnie z postanowieniami Umowy Konsorcjum ewentualne zyski były rozdzielane i rozdysponowane pomiędzy konsorcjantów proporcjonalnie do ustalonego w Umowie Konsorcjum udziału w zysku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00