Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 18 listopada 2022 r., sygn. I SA/Po 462/22

Podatek dochodowy od osób fizycznych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Sędziowie Sędzia WSA Karol Pawlicki (spr.) Sędzia WSA Waldemar Inerowicz po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 18 listopada 2022 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. w [...] na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie uznania wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej za bezprzedmiotowy oddala skargę.

Uzasadnienie

M. P. wnioskiem z dnia 4 stycznia 2022 r. wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1128 ze zm. - dalej: "u.p.d.o.f.") w zakresie możliwości zastosowania przez płatnika 50% kosztów uzyskania przychodów.

W opisie stanu faktycznego wskazano, że wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie produkcji pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD [...]). Spółka w 2020 r. rozpoczęła projekt "Messor - Elektryczny, Innowacyjny, Energooszczędny Pojazd Użytkowy" finansowany z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Poddziałanie 1.1.1. "Badania przemysłowe i prace rozwojowe i realizowane przez przedsiębiorstwa".

Projekt dotyczy opracowania i wykonania prototypowych użytkowych pojazdów elektrycznych L7e o zwiększonej ładowności i zasięgu. Realizacja projektu to wykonanie prac rozwojowych, w ramach których opracowana zostaje rama i szkielet pojazdu, zaprojektowane zostaje zawieszenie pojazdu i układ kierowniczy. Poszczególne moduły i systemy zostają poddane badaniom symulacyjnym i w warunkach rzeczywistych. W dalszych etapach zostają zbudowane prototypy pojazdów w celu ich weryfikacji i osiągnięcia założeń dotyczących pojazdów typu L7e. Opracowana zostaje lekka konstrukcja przy wykorzystaniu profili aluminiowych lub wytrzymałej stali. W wyniku projektu powstanie technologia wytwarzania i dokumentacja techniczna użytkowego pojazdu elektrycznego spełniającego wymogi kategorii pojazdu L7e. Cel projektu ściśle wpisuje się w przepisy ustawy o elektromobilności i odpowiada na obecne oczekiwania rynku. Cechy innowacyjności pojazdu to przede wszystkim własna konstrukcja ramy pojazdu i dzięki temu uzyskanie zasięgu co najmniej 100 km, dla przyjętej za referencyjną stałej prędkości jazdy 40 km/h, przy wykorzystaniu ładowności 1,5t oraz atrakcyjna forma użytkowa (design) wyróżniająca pojazd pośród innych tego typu pojazdów. W celu realizacji projektu Spółka zatrudnia (w oparciu o umowę o pracę oraz umowę zlecenie) wykwalifikowanych pracowników wykorzystujących wiedzę merytoryczną, posiadane umiejętności techniczne oraz doświadczenie zawodowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00