Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 listopada 2022 r., sygn. II SA/Gl 1121/22

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski, Sędziowie Asesor WSA Tomasz Dziuk (spr.), Sędzia WSA Stanisław Nitecki, Protokolant Monika Rał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 listopada 2022 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Bytomiu na uchwałę Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 21 czerwca 2021 r. nr XLIV/607/21 w przedmiocie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych oraz wysokości stawek i sposobu pobierania opłat za parkowanie stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części dotyczącej: - § 8 w zakresie słów " , jednak nie wcześniej niż z dniem 1 lipca 2021 r.", - załącznika nr 4 do uchwały w zakresie § 7 ust. 4, § 13 ust. 6 oraz rozdziału 7.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 29 czerwca 2022 r. Prokurator Rejonowy w Bytomiu (dalej Prokurator, skarżący), wskazując jako podstawę swojego działania art. 8 § 1, art. 50 § 1, art. 53 § 3, art. 3 § 2 pkt 5 Ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 329 - dalej p.p.s.a.) zaskarżył uchwałę nr XLIV/607/21 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 21 czerwca 2021 r. w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania i wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania oraz określenia sposobu pobierania opłat (Dz. Woj. Śląskiego z 2022 r. poz. 4225), w części, a to w zakresie § 8 uchwały oraz w zakresie załącznika nr 4 do uchwały - Regulamin funkcjonowania strefy płatnego parkowania (SPP) w części dotyczącej Rozdziału 7 "REKLAMACJE I ODWOŁANIA".

Zaskarżonej uchwale zarzucił istotne naruszenie prawa:

- art. 2, art. 7, art. 88 ust. 1 Konstytucji RP oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1461, dalej w skrócie u.o.a.n.) poprzez uregulowanie daty wejścia w życie uchwały w sposób niejednoznaczny i sprzeczny, określający dwa terminy wejścia w życie uchwały, a to datę 1 lipca 2021 r. oraz datę 8 lipca 2021 r.,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00