Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 kwietnia 2022 r., sygn. I SA/Sz 128/22

Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka Sędzia WSA Ewa Wojtysiak po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 28 kwietnia 2022 r. sprawy ze skargi R. B. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] grudnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z 9 grudnia 2021 r., znak

0113-KDIPT1-1.4012.690.2021.1.MGO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

(dalej: "Dyrektor KIS") stwierdził, że stanowisko R. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w B. (dalej: "Strona"

lub "Skarżąca") przedstawione we wniosku z 13 września 2021 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

- dokumentowania otrzymanych od Gmin dopłat - jest prawidłowe,

- obliczania kwot podatku należnego od otrzymanych od Gmin dopłat do ceny wody i ścieków i jego udokumentowania - jest nieprawidłowe.

Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia Dyrektor KIS wskazał art. 13 § 2a,

art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2021.1540 j.t. ze zm.; dalej: "O.p.")

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Strona prowadzi działalność jako przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne

w rozumieniu przepisów art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.2020.2028)

na terenie 8 gmin, wykonując zadania własne gmin w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków. Osiem gmin posiada łącznie 100% udziałów w spółce.

Kluczowym obszarem działalności Strony, zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym jest:

- pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody,

- odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.

Ceny jednostkowe za dostarczaną wodę i odprowadzane ścieki w gminach normują taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków sporządzane przez Stronę odrębnie dla każdej z gmin i zatwierdzane w drodze decyzji przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Cena za dostarczoną wodę/odprowadzone ścieki jest to wielkość pieniężna, którą odbiorca usług

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00