Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 2 grudnia 2021 r., sygn. II SA/Sz 364/21

Pomoc społeczna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska, Asesor WSA Krzysztof Szydłowski (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 2 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi R. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie dodatku energetycznego oddala skargę

Uzasadnienie

Prezydent Miasta S. decyzją z dnia [...] listopada 2020 r., nr [...] [...], na podstawie art. 5c i 5d ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716 z późn. zm.) oraz Obwieszczenia Ministra Klimatu z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie wysokości dodatku energetycznego obowiązującej od dnia 1 maja 2020 r. do dnia 30 kwietnia 2021 r. (M. P. z 2020 r. poz. 374), po rozpatrzeniu wniosku przyjętego w dniu [...] listopada 2020 r., orzekł o przyznaniu R. S. dodatku energetycznego na okres od [...] grudnia 2020 r do [...] maja 2021 r. wskazując, iż w okresie do [...] kwietnia 0221 r. wynosi on [...] zł miesięcznie natomiast dla pozostałego okresu zostanie ogłoszona w drodze obwieszczenia przez ministra właściwego do spraw energii w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej "Monitor Polski".

W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że wnioskodawca spełnia przesłanki zawarte

w ustawie Prawo energetyczne.

R. S. odwołał się od powyższej decyzji, wnosząc o uchylenie decyzji organu I instancji oraz o szczegółowe odniesienie się do kwestii art. 5c, art. 5d i art. 3 pkt 13c ustawy Prawo energetyczne tj. od kiedy obowiązują, jakie kwestie regulują i kiedy zostały umieszczone w ustawie. W ocenie skarżącego wysokość dodatku energetycznego powinna być określona w ustawie o dodatkach mieszkaniowych, a rozporządzenie powinno określać szczegółowe wytyczne w celu wykonania ustawy o dodatkach mieszkaniowych, w której powinna być określona wysokość dodatku energetycznego. Ponadto wydanie obwieszczenia przez Ministra Klimatu z 10 kwietnia 2020 r. stanowi w ocenie odwołującego delikt konstytucyjny. Nadto wniósł o przedstawienie sytuacji prawnej wydanego obwieszczenia przez Ministra Energetyki w sprawie wysokości dodatku energetycznego w świetle art. 92 ust. 1 Konstytucji oraz czy dodatek energetyczny jest dodatkiem tymczasowym czy stałym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00