Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 16 grudnia 2021 r., sygn. I SA/Go 350/21

Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Juszczyk-Wiśniewska Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Rogalski Asesor WSA Damian Bronowicki (spr.) Protokolant Sekretarz sądowy Katarzyna Grycuk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi L. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa na interpretację indywidualną Burmistrza z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

L sp. z o.o. sp. komandytowa (dalej również jako: "Skarżąca", "Spółka", "Wnioskodawca") wniosła skargę na interpretację indywidualną z dnia [...] grudnia 2017 r., nr [...], wydaną przez Burmistrza (dalej również jako "Organ") dotyczącą przepisów o gospodarowaniu odpadami komunalnymi.

Z treści zaskarżonego aktu wynika, że Skarżąca złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zakresu i sposobu zastosowania postanowień uchwały nr XXVI11/176/2016 Rady Miejskiej z dnia 24 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy (Dz. Urz. Woj. z dnia 6 lipca 2016 roku poz. 1440) - zwanej dalej "Regulaminem", dotyczących minimalnej ilości wytwarzanych odpadów komunalnych oraz pojemników przeznaczonych do zbierania tego rodzaju odpadów, w szczególności ich wpływu na treść deklaracji dotyczącej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi sporządzanej przez właściciela nieruchomości na podstawie art. 6m ust. 1-1 a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), zwaną dalej "u.c.p.g."

Opisując stan faktyczny wnioskodawca wskazał, że stosownie do § 6 pkt 3 i 10 Regulaminu, właściciele nieruchomości niezamieszkałych stanowiących lokale handlowe są obowiązani uwzględnić normatywy dostosowane do miesięcznego cyklu odbioru: 20 litrów na każdy m2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego o profilu spożywczym (pkt 3) oraz 10 litrów na każdy m2 powierzchni użytkowej pozostałych lokali handlowych (pkt 10). Wskazano, że z doświadczeń spółki wynika, iż tak określone minimalne ilości wytwarzanych odpadów komunalnych oraz ilość pojemników przeznaczonych do zbierania tego typu odpadów ("Normatyw pojemnika") w sposób istotny przewyższają faktyczne potrzeby w zakresie zapewnienia czystości i porządku, w szczególności w odniesieniu do ilości rzeczywiście wytwarzanych odpadów komunalnych na tego rodzaju nieruchomościach niezamieszkałych. Zdaniem Wnioskodawcy postanowienia regulaminu dotyczące normatywu pojemnika nie powinny być traktowane przez organy samorządu gminnego, jako kryteria przesądzające o kształcie deklaracji dotyczącej wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, sporządzonej przez właścicieli nieruchomości na podstawie art. 6m ust. 1a u.c.p.g. Celem wniosku jest potwierdzenie albo wykluczenie interpretacji przepisu §6 pkt 3 i 10 Regulaminu, jako bezwzględnie wiążącego dal właściciela lokali handlowych w odniesieniu do deklarowanej liczby pojemników z odpadami komunalnymi powstającymi na danej nieruchomości oraz stawki opłaty za gospodarowanie tego rodzaju odpadami, o których mowa w art. 6j ust. 3 u.c.p.g.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00