Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 21 grudnia 2021 r., sygn. II SA/Bk 797/21

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marek Leszczyński, Sędziowie sędzia WSA Grzegorz Dudar, sędzia WSA Elżbieta Lemańska (spr.), Protokolant sekretarz sądowy Katarzyna Derewońko, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 21 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi P. K. i K. P. na decyzję P. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w B. z dnia [...] sierpnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie naliczenia opłaty za przeprowadzenie czynności kontrolnych 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą jej wydanie decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w B. z dnia [...] czerwca 2021 roku numer [...]; 2. zasądza od P. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w B. solidarnie na rzecz skarżących P. K. i K. P. kwotę 224 (dwieście dwadzieścia cztery) złote tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] sierpnia 2021 r. nr [...] P. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w B. (dalej: PPWIS) uchylił w całości decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w B. (dalej: PPIS) z [...] czerwca 2021 r. nr [...], którą ustalono opłatę za czynności kontrolne oraz na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 K.p.a. orzekł reformatoryjnie w ten sposób, że obciążył stronę opłatą za czynności kontrolne w kwocie 69 zł.

Decyzje wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

W dniu [...] marca 2021 r. pracownicy PPIS przeprowadzili kontrolę interwencyjną w zakresie przestrzegania przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 367 ze zm.), dalej: rozporządzenie RM, w ramach prowadzonej działalności oraz oceny bieżącego stanu sanitarnego sali konsumpcyjnej restauracji "A." znajdującej się przy ulicy [...] w B., prowadzonej przez wspólników spółki cywilnej P. K. i K. P. Z kontroli sporządzono protokół nr [...] podpisany przez uczestniczącego w niej P. K.. Z protokołu wynika, że stan sanitarno-higieniczny sali konsumpcyjnej nie budził zastrzeżeń, a personel w sposób prawidłowy realizował obowiązek zakrywania ust i nosa oraz pracował w odzieży ochronnej; pracownikom restauracji zapewniono środki do dezynfekcji rąk i powierzchni; przy wejściu do lokalu oraz w toaletach zapewniono środki do dezynfekcji rąk dla klientów. Obecny podczas kontroli współwłaściciel lokalu oświadczył, że konsumenci przy wejściu do restauracji wypełniają kwestionariusze wstępnego wywiadu w sprawie COVID-19, w którym umieszczają swoje dane osobowe i kontaktowe. Okazano do wglądu kwestionariusze wypełnione w dniu kontroli. W protokole odnotowano następujące nieprawidłowości związane z naruszeniem przepisów rozporządzenia RM: konsumpcję odbywającą się na trzech salach, w których przebywało około 40 osób siedzących przy 33 stolikach; spożywanie przez te osoby potraw i napojów w naczyniach wielokrotnego użytku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00