Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 listopada 2021 r., sygn. IV SA/Wa 254/21

Ochrona środowiska

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Kaja Angerman Sędziowie sędzia WSA Aneta Dąbrowska sędzia del. SO Aleksandra Westra (spr.) Protokolant: referent Katarzyna Matecka-Caban po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 listopada 2021 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] stycznia 2021 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zaległości z tytułu opłaty produktowej I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na rzecz [...] Sp. z o.o. z siedzibą w [...] kwotę 12817 (dwanaście tysięcy osiemset siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiot skargi stanowi decyzja Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] stycznia 2021 r. nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję Marszałka Województwa [...] z [...] listopada 2017 r. nr [...], określającą dla [...] Sp. z o.o. z siedzibą w [...] wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej za 2015 r. w kwocie [...] złotych oraz zobowiązującej do wpłaty wymienionej kwoty wraz z odsetkami.

Stan sprawy przedstawia się następująco.

Marszałek Województwa [...] w terminie od [...] czerwca do [...] lipca 2016 r. przeprowadził kontrolę doraźną na terenie działalności prowadzonej przez Spółkę, m.in. polegającej na produkcji piwa, sprzedaży hurtowej i detalicznej napojów alkoholowych, w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ochrony środowiska w przedmiocie opłaty produktowej za lata 2014-2015.

W toku kontroli ustalono: kilka lokalizacji działalności Spółki, tj. w [...], [...], [...], [...], [...], [...]; że Spółka wprowadziła po raz pierwszy na rynek krajowy w 2015 r. następujące masy opakowań: [...] kg opakowań z tworzyw sztucznych. [...] kg opakowań ze stali, w tym blachy stalowej, [...] kg opakowań z papieru i tektury oraz [...] kg opakowań ze szkła gospodarczego; że Spółka nie złożyła zawiadomienia do Marszałka Województwa [...] o wprowadzaniu na rynek krajowy opakowań klub produktów i nie poinformowała o podjętej współpracy z organizacją odzysku opakowań [...] Organizacja [...] S.A., ul. [...], [...] w zakresie zapewnienia odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych oraz realizacji obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych; że Spółka nie posiada dokumentów potwierdzających wykonanie recyklingu lub innego niż recykling procesu odzysku odpadów opakowaniowych, tj. dokumentów DPR, DPO, EDPR. EDPO obejmujących kontrolowany przedział czasowy.; Spółka nie dokonywała recyklingu lub innego niż recykling procesu odzysku odpadów opakowaniowych i nie prowadziła ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów; że w okresie objętym kontrolą Spółka nie wytwarzała opakowań, nie dokonywała importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia opakowań oraz nie dokonywała eksportu lub wewnątrzwspólnotowej dostawy opakowań lub produktów w opakowaniach; że Spółka nie nabywała nowych palet drewnianych, a wszystkie wykorzystywane palety zostały nabyte na rynku wtórnym, krajowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00