Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 16 listopada 2021 r., sygn. II SA/Op 415/21

Kara administracyjna; Transport

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędziowie Sędzia WSA Daria Sachanbińska (spr.) Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 16 listopada 2021 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w [...] na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 24 maja 2021 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej z tytułu niewykonania obowiązku przewoźnika oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez A Sp. z o.o. w W. (zwaną dalej stroną, skarżącą lub Spółką) jest decyzja Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w O. z dnia [...], nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję Naczelnika [...] Urzędu Celno-Skarbowego w O. z dnia [...] nr [...], wymierzającą Spółce karę pieniężną w kwocie 10.000 zł z tytułu niewykonania obowiązku przewoźnika, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (na dzień wydania obecnie kwestionowanej decyzji: Dz. U. z 2020 r. poz. 859, z późn. zm. - dalej w skrócie: "ustawa"), w zgłoszeniu przewozu o numerze [...].

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 2 sierpnia 2018 r. o godz. 10:05 na [...] odcinku autostrady [...] (MOP w R.) inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - w ramach kontroli przewozu towarów, o której mowa w art. 13 ustawy - zatrzymali do kontroli środek transportu składający się z ciągnika siodłowego o numerze rejestracyjnym [...] i naczepy ciężarowej o numerze rejestracyjnym [...]. Właścicielem ciągnika była firma "B" J. G. i A. G. Sp. j. z siedzibą w O., natomiast właścicielem naczepy ciężarowej była C Sp. z o.o. Oddział w L. z siedzibą w L. Przedmiotem przewozu był towar o kodzie CN 1511 o masie brutto 25.000 kg (netto 24.980 kg), czyli olej palmowy. Przewożony towar został zgłoszony do rejestru służącego monitorowaniu drogowego przewozu towarów pod numerem [...]. Według danych zawartych w tym zgłoszeniu podmiotem wysyłającym był D z siedzibą w R. w S., podmiotem odbierającym E GMBH z siedzibą w W, z miejscem rozładunku w J., zaś przewoźnikiem A Sp. z o.o. z siedzibą w W., która posiadała zezwolenie drogowe nr [...]. Transport miał odbywać się pojazdem o numerze rej. [...] i naczepą o numerze rej. [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00