Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 9 listopada 2021 r., sygn. I SA/Bd 589/21

Kara administracyjna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Wójcik (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędzia WSA Urszula Wiśniewska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 listopada 2021 r. sprawy ze skargi P. M. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2020 r. Naczelnik [...] Urzędu Celno-Skarbowego w T. nałożył na P. M. (dalej także Skarżący) karę pieniężną w wysokości [...] zł z tytułu naruszenia przepisów ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów (Dz.U. z 2018 r. poz. 2332 ze zm.) - dalej: "ustawa SENT".

Organ podał, że w wyniku kontroli pojazdu przewożącego towar podlegający systemowi monitorowania drogowego o numerze rejestracyjnym [...] wraz z naczepą o nr rejestracyjnym [...], objętego zgłoszeniem o numerze referencyjnym SENT20190510009809 stwierdzono brak sygnału lokalizatora GPS, wpisanego do przedmiotowego zgłoszenia SENT. Ze znajdujących się w aktach sprawy dowodów wynika, że zgłoszenie SENT20190510009809 zostało zarejestrowane w systemie w dniu [...] maja 2019 r. o godz. 14:27. Podmiotem wysyłającym był Lotos Paliwa Sp. z o.o., przewoźnikiem PHU M.-P. P. M., a odbiorcą Hegmar Sp. z o.o. Kontrola rozpoczęła się o godz. 8:50, a dopiero o godz. 11:06 uaktywnił się sygnał GPS. Kontrola zakończyła się o godz. 11:20, po uaktywnieniu się sygnału GPS i pojazd został dopuszczony do dalszej jazdy. Ostatnie logowanie do systemu miało miejsce w dniu [...] maja 2019 r. o godz. 16:50.

Zdaniem organu przewoźnik nie zapewnił przekazywania aktualnych danych geolokalizacyjnych środka transportu objętego tym zgłoszeniem w trakcie całej trasy przewozu towaru objętego zgłoszeniem (brak lokalizacji pojazdu w chwili zatrzymania do kontroli). Dla prawidłowego przesyłania tych danych muszą być spełnione łącznie następujące warunki: musi być włączony geolokalizator i jednocześnie przewoźnik musi podać nr GPS tego lokalizatora, po to, aby był on identyfikowalny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00