Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 23 listopada 2021 r., sygn. I SA/Bd 585/21

Podatek od środków transportowych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Olesińska Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 23 listopada 2021 r. sprawy ze skargi P. O. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w W. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2020 r. [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na Stronę karę pieniężną w wysokości [...] zł. Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiły następujące naruszenia: wykonywanie transportu drogowego bez wymaganego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub bez wymaganej licencji oraz wykonywanie przewozu okazjonalnego pojazdem niespełniającym kryterium konstrukcyjnego określonego w art. 18 ust. 4a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2140 ze zm.), dalej: "u.t.d.", z zastrzeżeniem przewozów, o których mowa w art. 18 ust. 4b tej ustawy.

W odwołaniu od powyższej decyzji, Strona wniosła o jej uchylenie w całości i umorzenie postępowania. Zaskarżonej decyzji zarzuciła m.in. naruszenie art. 7 i art. 77 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.), dalej: "k.p.a.", art. 5b u.t.d. w zw. z lp. 1.1 załącznika nr 3 do ustawy, art. 4 pkt 11 u.t.d. w zw. z art. 2 pkt 4 rozporządzenia (WE) nr 1073/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 października 2019 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006.

Decyzją z dnia [...] maja 2021 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję organu I instancji. W uzasadnieniu organ podał, że jak wynika z analizy zebranego w sprawie materiału dowodowego, w szczególności protokołu kontroli, protokołu z przesłuchania świadka, dokumentacji fotograficznej oraz okazanej przez świadka faktury za usługę transportową, w dniu [...] lutego 2020 r. w T. przy ul. [...] o godzinie 10:25 miała miejsce kontrola drogowa pojazdu marki [...] o nr rej. [...], którym kierował P. O.. W chwili zatrzymania do kontroli, kierowca przewoził jednego pasażera, tj. P. C., który został przesłuchany w charakterze świadka. Z protokołu przesłuchania pasażera z dnia [...] lutego 2020 r. wynika, że pasażer zamówił usługę przewozu osób z ul. [...] na ul. [...] w T. poprzez aplikację Bolt. Na miejsce przyjechał kierowca pojazdem marki [...]. Ponadto pasażer zeznał, że opłata za przejazd w wysokości [...] zł została uiszczona bezgotówkowo za pomocą aplikacji Bolt. Pasażer otrzymał na

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00