Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 października 2021 r., sygn. IV SA/Wa 786/21

Kara administracyjna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Wojciech Rowiński Sędziowie: sędzia WSA Katarzyna Golat sędzia WSA Agnieszka Wąsikowska (spr.) Protokolant: sekr. sąd Marika Bibrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 października 2021 r. sprawy ze skargi W. K. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] marca 2021 r., [...] w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Główny Inspektor Ochrony Środowiska (dalej: GIOŚ, organ odwoławczy) decyzja z dnia [...] marca 2021 r., nr [...] po rozpatrzeniu odwołania W. K., prowadzącego działalność gospodarczą pn. "[...]" W. K. w O.(dalej: Skarżący, Przedsiębiorca) od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska (dalej: WIOŚ) z dnia [...] lutego 2017 r. znak: [...], wymierzającej Skarżącemu, administracyjną karę pieniężną w wysokości [...] zł zagospodarowanie odpadami niezgodnie z posiadanym zezwoleniem, tj. decyzją Starosty O. znak: [...] z dnia [...] lutego 2016 r. udzielającą zezwolenia na przetwarzanie odpadów

- uchylił zaskarżoną decyzję w całości i na podstawie art. 194 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) wymierzył Przedsiębiorcy, administracyjną karę pieniężną w wysokości [...] zł za gospodarowanie odpadami niezgodnie z posiadanym zezwoleniem, tj. decyzją Starosty O. znak: [...] z dnia [...] lutego 2016 r. udzielającą zezwolenia na przetwarzanie odpadów.

Organ odwoławczy wskazał, że WIOŚ w dniach od [...] lipca do [...] sierpnia 2016 r. przeprowadził kontrolę interwencyjną działalności prowadzonej przez skarżącego. Kontrolą objęto przestrzeganie przepisów ochrony środowiska w zakresie emisji gazów i pyłów do powietrza oraz emisji hałasu do środowiska, a także przestrzeganie przepisów ustawy o odpadach. Jak ustalono kontrolowany prowadzi działalność głównie w zakresie produkcji zaprawy szamotowej, która opiera się o odzysk zbieranych odpadów. Głównym surowcem wykorzystywanym w produkcji są odpady zużytych materiałów ogniotrwałych (gruz), pozyskiwane z zakładów przemysłowych z całej Polski oraz glina pozyskiwana z Kopalni w J.. W trakcie kontroli skarżący posiadał decyzję Starosty O.z dnia [...] lutego 2016 r., znak: [...], zezwalającą na przetwarzanie odpadów, z terminem obowiązywania do dnia [...] sierpnia 2016 r. Ww. decyzja zmieniona została decyzją tego organu z dnia [...]czerwca 2016 r.. znak: [...]. wydłużającą termin obowiązywania zezwolenia do dnia [...] października 2016 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00