Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 27 października 2021 r., sygn. II SA/Go 634/21

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grażyna Staniszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Michał Ruszyński Asesor WSA Kamila Karwatowicz po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 27 października 2021 r. sprawy ze skargi S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] r., Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

S., (powoływana dalej jako: "Strona", "Skarżąca"), reprezentowana przez adwokata wniosła skargę na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej (powoływanego dalej jako: "DIAS", "organ odwoławczy") z dnia [...] maja 2021 r. nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego (powoływanego dalej jako: "NUCS" "organ pierwszej instancji") z dnia [...] marca 2020r. nr [...] nakładającą na skarżącą karę pieniężną w wysokości 20.000 zł za niedokonanie przez przewoźnika zgłoszenia w systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, w brzmieniu obowiązującym w dniu kontroli.

Z akt sprawy wynika następujący stan faktyczny.

W dniu [...].02.2019 r. o godz. 10:45, na byłym drogowym przejściu granicznym w [...], funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej przeprowadzili kontrolę środka przewozowego marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą ciężarową o nr rej. [...], którym wykonywany był przewóz drogowy towaru przez przewoźnika: S., kierowany przez A.A.

Powyższym środkiem transportowym przewożono z Belgii na Łotwę, przez terytorium Polski, towar o nazwie RAFINED LINSEEDIOL o masie 5460kg brutto i towar o nazwie RAW LISEEDOIL o masie 18240kg brutto, klasyfikowanych do pozycji CN 1515 do odbiorcy towaru - S. LV.

W toku kontroli ustalono, że kierowca nie posiadał numeru SENT oraz, że przewoźnik nie wykonał obowiązku przekazywania danych geolokalizacyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00