Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 5 października 2021 r., sygn. I SA/Gd 1278/21

Odrzucenie skargi

 

Dnia 5 października 2021 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Elżbieta Rischka po rozpoznaniu w dniu 5 października 2021 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi J.N., B. M. i E. T. na czynność Burmistrza Miasta z dnia 16 lipca 2021 r. polegającą na rozstrzygnięciu konkursu na prowadzenie wychowania przedszkolnego dla dzieci zamieszkałych na terenie Miasta w niepublicznych przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego wraz z udzieleniem dotacji postanawia: 1. odrzucić skargę; 2. zwrócić stronom skarżącym kwoty po 200 (sł. dwieście złotych) tytułem uiszczonych wpisów od skargi.

Uzasadnienie

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku na czynność Burmistrza Miasta (dalej jako "Burmistrz") z dnia 16 lipca 2021 r., ogłoszoną w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie [...] w dniu 16 lipca 2021 r., polegającą na rozstrzygnięciu konkursu na prowadzenie wychowania przedszkolnego dla dzieci zamieszkałych na terenie Miasta w niepublicznych przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego wraz z udzieleniem dotacji, w ramach której pominięto oferty Skarżących, bez dokonywania ich merytorycznej oceny, wskazując, iż nie spełniają kryteriów formalnych - J.N., B. M. i E. T. (dalej jako "Skarżące"), zarzucając tej czynności naruszenie art. 22 ustawy o dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych w związku z art. 13 ust 1 ustawy o organizacji pożytku publicznego i wolontariacie (dalej jako "ustawa OPP") oraz art. 7 Konstytucji w zw. art. 13 ust 2 pkt 6 ustawy OPP poprzez dokonanie wyboru organizacji pożytku publicznego, które mogą realizować zadanie publiczne opisane w art. 22 o finansowaniu zadań oświatowych i otrzymywać wyższą dotacje, o której mowa w art. 17 ust 1 ww. ustawy, z pominięciem merytorycznej oceny ofert Skarżących; oraz naruszenie art. 7 Konstytucji RP w zw. art. 13 ust 2 pkt 6 ustawy OPP a nadto § 4 ust 2 pkt 2 i pkt 9 Uchwały nr XXXVIII/259/18 Rady Miejskiej z dnia 25 stycznia 2018 r. poprzez stwierdzenie, że oferty Skarżących nie spełniają wymogów formalnych, podczas gdy posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości nie było kryterium ani ustawowym, ani wynikającym z uchwały Rady Miasta ani z Zarządzenia i ogłoszenia o konkursie, i w konsekwencji utworzenie przez organ dodatkowego pozaprawnego kryterium wyboru nie przewidzianego ustawowo, co miało wpływ na treść czynności i naruszyło prawo Skarżących do udziału w konkursie i do merytorycznego zbadania złożonych ofert, zgodnie z zasadą uczciwej i wolnej konkurencji, równego traktowania oraz przejrzystości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00