Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 4 sierpnia 2021 r., sygn. I SA/Gd 208/21

Czystość i porządek

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Przasnyski, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń, Sędzia WSA Irena Wesołowska (spr.), , po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 4 sierpnia 2021 r. sprawy ze skargi M.Z. na uchwałę Rady Miejskiej w [...] z dnia 26 listopada 2020 r., nr [...] w przedmiocie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami oraz stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik oddala skargę.

Uzasadnienie

M.Z. złożyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na Uchwałę Nr 234/XXIX/2020 Rady Miejskiej (dalej w skrócie zwana Uchwałą) z dnia 26 listopada 2020 r., ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego w dniu 8 grudnia 2020 r., w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami oraz stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik wnosząc o stwierdzenie jej nieważności a także o zasądzenie kosztów postępowania.

Zaskarżonej uchwale zarzuciła naruszenie:

1) art. 6k ust. 1 2 i 3 oraz art. 6j ust. 1 2, 3 i 4 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej w skrócie zwanej u.c.p.g.) poprzez naruszenie zasady bezwynikowego działania organów administracji publicznej poprzez wprowadzenie nieuzasadnionego ekonomicznie zrelatywizowania iloczynu stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi do zużytej wody, co skutkuje nieuzasadnionym wzrostem kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi o kilkaset do, w najlepszym razie kilkudziesięciu procent na poszczególnego mieszkańca.

b) zasad uczciwej legislacji, poprzez całkowite zaniechanie przeprowadzenia merytorycznego i ekonomicznego uzasadnienia projektu uchwały w odniesieniu do zasad ustalania opłat uregulowanych uchwałą poprzednią, jak również z uwzględnieniem realiów rynkowych, tj. wysokości stawek za utylizację odpadów obowiązujących na terenie Województwa, tzw. opłat recyklingowych oraz z pominięciem przytoczenia i uwzględnienia wyników przetargu na obsługę utrzymania porządku w zakresie gospodarowania odpadami na terenie Gminy na rok 2021 i ewentualnie nast.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00