Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 10 czerwca 2021 r., sygn. I SA/Ke 160/21

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Artur Adamiec, Sędziowie Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Sędzia WSA Mirosław Surma, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 10 czerwca 2021 r. sprawy ze skargi M.J. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w W. z dnia (...) nr (...) w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z (...) nr (...) utrzymał w mocy decyzję M. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z (...) o nałożeniu na M.J. Z. M. "J." kary pieniężnej w wysokości 2.000 złotych,

W uzasadnieniu organ odwoławczy podał, że podstawę faktyczną zaskarżonej decyzji stanowiło wykonywanie przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym aktualnego okresowego badania technicznego potwierdzającego jego zdatność do ruchu drogowego - za każdy pojazd.

Dalej organ wyjaśnił, że powyższe ujawniono 10 lipca 2020 r. podczas kontroli drogowej mającej miejsce w miejscowości K., zestawu pojazdów składającego się pojazdu marki V. o nr rej. (...) oraz naczepy marki P. o nr rej. (...), którego łączna dopuszczalna masa całkowita przekraczała 3,5 tony. Pojazdem kierował W. T. Pojazdem wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy, na podstawie licencji nr (...), w imieniu i na rzecz strony. Przebieg kontroli został utrwalony w protokole kontroli nr (...).

Odnośnie naruszenia organ wskazał, że podczas kontroli drogowej przeprowadzonej 10 lipca 2020 r. stwierdzono, że kontrolowany pojazd marki V. o nr rej. (..) nie posiadał ważnego badania technicznego. Zgodnie z informacjami z dowodu rejestracyjnego oraz systemu CEPIK badanie techniczne było ważne do dnia 24 czerwca 2020 r.

Organ odwoławczy mając na względzie zgromadzony w sprawie materiał dowodowy uznał, że kara pieniężna w wysokości 2.000 zł za stwierdzone naruszenie określone w lp. 9.1 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U.2019 r.2140 ze zm.), dalej ,,u.t.d.", została nałożona na stronę zasadnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00