Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 27 maja 2021 r., sygn. II SA/Op 240/21

Transport; Kara administracyjna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Kozicka Sędziowie Sędzia WSA Daria Sachanbińska Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 27 maja 2021 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. Sp. k. w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 21 grudnia 2020 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez A Sp. z o.o. Sp. k. w [...], zwaną dalej skarżącą lub Spółką, jest, wydana z upoważnienia Głównego Inspektora Transportu Drogowego, decyzja Zastępcy Dyrektora Biura Prawnego w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego z dnia 21 grudnia 2020 r., nr [...], utrzymująca w mocy, wydaną z upoważnienia Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, decyzję Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego we Wrocławiu z dnia 12 sierpnia 2020 r., nr [...], nakładającą na skarżącą karę pieniężną za naruszenie przepisów o transporcie drogowym w kwocie 2.000,00 zł.

Zaskarżona decyzja został wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 7 lipca 2020 r. o godz. 09:10, na ul. [...] w [...] inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu przeprowadzili kontrolę drogową pojazdu marki [...] o nr rej. [...], którym kierował G. S. Pojazdem wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy z [...] do [...]. Kontrolowany przewóz wykonywany był na rzecz i w imieniu firmy A Sp. z o.o. Sp. k. w [...]. Przebieg kontroli został utrwalony w protokole kontroli z dnia 7 lipca 2020 r. W wyniku wstępnego sprawdzenia stanu technicznego pojazdu maki [...] nr rej. [...], stwierdzono, że w pojeździe tym nie działają światła hamowania "stop". Ponadto stwierdzono, że na dolnej ściance zbiornika paliwa dochodzi do stałego powstawania kropli oleju napędowego, które następnie spadają (kapią) na grunt. Oświetlenie obrysowe zamontowane na pojeździe miało częściowo uszkodzone źródło światła. Dwie pierwsze usterki organ zakwalifikował, na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. z 2019 r. poz. 2141 ze zm.), jako niebezpieczne. Dodatkowo kontrola szczegółowa przy użyciu sprzętu diagnostycznego wykazała, iż na drugiej osi pojazdu jest zbyt duża różnica siły hamowania pomiędzy kołem lewym a prawym. Dopuszczalna wynosi 30%, a stwierdzona 40%. Po zakończonej kontroli technicznej kierowca usunął awarię świateł stop. Przyczyną były dwie spalone żarówki w lampach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00