Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Lublinie z dnia 18 lutego 2021 r., sygn. I SA/Lu 66/21

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Andrzej Niezgoda po rozpoznaniu w dniu 18 lutego 2021 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi B. M. i A. S. - W. na czynność Burmistrza Miasta i Gminy w przedmiocie przyznania i wypłaty dotacji oświatowej postanawia I. odrzucić skargę; II. zwrócić B. M. i A. S. - Woźniackiej solidarnie kwotę [...]zł (czterysta złotych) uiszczoną tytułem wpisu od skargi.

Uzasadnienie

W skardze z 28 grudnia 2020 r. pełnomocnik skarżących B. M. i A. S. -W. kwestionowała czynność Burmistrza Miasta i Gminy w postaci przyznania i wypłaty dotacji oświatowej za grudzień 2020 r. dla Przedszkola Niepublicznego "A." w Ł..

Pełnomocnik skarżących zarzuciła naruszenie art. 12 ust. 1 w związku z art. 17 ust. 3 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (obecnie Dz.U. z 2020 poz. 2029), dalej: "u.f.z.o.", ich błędne zastosowanie i nie przyznanie w grudniu 2020 r. dotacji oświatowej w prawidłowej wysokości, uwzględniającej ustaloną przez Burmistrza Miasta i Gminy stawkę dotacji oraz rzeczywisty plan wydatków ponoszonych na utrzymanie przedszkola gminnego, podczas gdy ww. przepis wskazuje jednoznacznie w jakiej wysokości należy wpłacić dotację należną przedszkolu niepublicznemu, a organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego przyznając dotację oraz ustalając jej wysokość jest bezwzględnie zobowiązany przestrzegać dotyczących tego określonych ustawowo zasad.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00