Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 stycznia 2021 r., sygn. VI SA/Wa 1638/20

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Romanowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka Sędzia WSA Tomasz Sałek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 14 stycznia 2021 r. sprawy ze skargi G. P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną w tej sprawie do Sądu ww. decyzją z [...] czerwca 2020 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej organ), po rozpoznaniu wniosku G. P. (dalej skarżący) o ponowne rozpatrzenie sprawy, utrzymał w mocy swoją wcześniejszą decyzję z [...] lipca 2019 r., którą nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości 1 500 zł za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty elektronicznej podczas przejazdu wykonywanego pojazdem nr rejestr. [...] w dniu [...] marca 2019 r.

Wydając zaskarżoną decyzję organ działał na podstawie przepisów art. 127 § 3 w zw. z art. 138 § 1 pkt 1 Kpa, art.13 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 13k ust. 1 pkt 2, art.13k ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470, dalej ustawa o drogach publicznych) oraz załącznika nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 marca 2011 r. w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 890 ), art. 50 pkt 1 lit. j), art. 51 ust. 6 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 2140, dalej ustawa o transporcie drogowym).

Do wydania zaskarżonej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Dnia [...] marca 2019 r. na odcinku drogi krajowej nr [...] węzeł [...] (połączenie z drogą krajową nr [...]) wskazanym w załączniku do ww. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 marca 2011 r. w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej (załącznik nr 1 pkt 21a), zatrzymano do kontroli mobilnej kierowany przez skarżącego zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego marki H. nr rejestr. [...] oraz przyczepy nr rejestr. [...]. W wyniku kontroli stwierdzono brak w pojeździe urządzenia pokładowego viaBox do uiszczania opłat elektronicznych, a ponadto pojazd nie został zarejestrowany w krajowym systemie elektronicznego poboru opłat; tym samym za kontrolowany przejazd nie została uiszczona opłata elektroniczna. Na podstawie danych zawartych w okazanych dowodach rejestracyjnych ustalono, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) kontrolowanego zespołu pojazdów wynosiła 4 250 kg, w tym pojazdu samochodowego - 3 500 kg, a przyczepy - 750 kg. Posiadaczem pojazdu w dniu odnotowanego naruszenia był skarżący. Przebieg kontroli utrwalono w protokole z tego samego dnia (por. protokół kontroli w aktach administracyjnych sprawy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00