Wyrok WSA w Łodzi z dnia 8 stycznia 2021 r., sygn. III SA/Łd 881/20
Środki unijne
Dnia 8 stycznia 2021 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Nowacki Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak Asesor WSA Małgorzata Kowalska (spr.) po rozpoznaniu w dniu 8 stycznia 2021 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi "A" Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na informację Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Ł. z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od etapu oceny merytorycznej projektu oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną informacją z 19 października 2020 r. B w Ł., na podstawie art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 818 ze zm.) - dalej "ustawa wdrożeniowa", poinformowało A Sp. z o.o. z siedzibą w Ł., że protest od etapu oceny merytorycznej projektu o nazwie: "Wdrożenie strategii biznesowej w firmie A", oznaczony numerem wniosku o dofinansowanie: RPLD.02.02.01-10-0165/19, wniesiony w dniu 12 października 2020 r., nie został uwzględniony.
Z akt spawy wynika, że 28 października 2019 r. został ogłoszony konkurs nr [...] na dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 -2020 Osi priorytetowej II: Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka Działania II.2: Internacjonalizacja przedsiębiorstw Poddziałania II.2.1 Modele biznesowe MŚP. Nabór wniosków o dofinansowanie trwał od 29 listopada 2019 r. do 30 grudnia 2020 r. Regulamin konkursu został przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Łódzkiego z 25 października 2019 r. nr 1453/19.
W ramach przedmiotowego konkursu na dofinansowanie projektów A Sp. z o.o. z siedzibą w Ł. złożył w dniu 30 grudnia 2019 r. wniosek o dofinansowanie projektu o nazwie "Wdrożenie strategii biznesowej w firmie A ", oznaczony nr [...]. Projekt dotyczył wdrożenia opracowanego modelu biznesowego zmierzającego do wejścia na nowe rynki zbytu (Katar i RPA) oraz wejścia z nowymi produktami na rynki docelowe, na których firma nie dokonywała jeszcze eksportu. Wsparcie w ramach projektu ukierunkowane jest na zwiększenie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa, która przyczyni się do wzrostu obrotów w handlu zagranicznym. Podejmowane działania będą dotyczyć wdrożenia strategii biznesowej w celu wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz wprowadzenia zmian organizacyjno-procesowych. Zaplanowane dwa działania wdrożeniowe obejmować będą m.in. udział w czterech imprezach targowo-wystawienniczych zagranicznych oraz przygotowanie projektu i produkcję indywidualnych materiałów promujących produkty lub usługi. Wskazane działania będą dotyczyć każdego z wymienianych nowych rynków ( informacje o projekcie str. 19 wniosku o dofinansowanie).